logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > UPC dołącza do porozumienia
21.09.2009
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

UPC dołącza do porozumienia



UPC jest kolejnym, po TP SA, operatorem telekomunikacyjnym, który podpisał „Porozumienie na rzecz bezpieczeństwa dzieci w Internecie”. Porozumienie jest dobrowolnym wkładem sygnatariuszy w zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa w Internecie poprzez ochronę przed szkodliwymi treściami takimi, jak nielegalna pornografia czy nawoływanie do nienawiści.

Porozumienie opracowano pod patronatem Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania Elżbiety Radziszewskiej. Inicjatywę poparł również Urząd Komunikacji Elektronicznej.

– Zaufanie do usług cyfrowych i on-line ze strony użytkowników, staje się kluczowym czynnikiem wpływającym na rozwój cyfrowej gospodarki. Ze względu na skalę i tempo zmian w komunikacji elektronicznej, liderzy rynku nie powinni poprzestawać jedynie na przestrzeganiu prawa. Dlatego stosujemy proaktywne strategie i praktyki, zmierzające do wzrostu ochrony użytkowników, szczególnie tych najmłodszych. Niniejsze porozumienie jest wyrazem takiego działania i doskonałym przykładem współpracy uczestników rynku w słusznej sprawie – powiedział Simon Boyd, prezes UPC Polska.

Wszystkie instytucje, firmy i organizacje, które podpisały Porozumienie zobowiązały się m.in. do podejmowania indywidualnych i wspólnych działań komunikacyjnych i edukacyjnych, wypracowania i stosowania podobnych procedur postępowania wobec nielegalnych treści oraz zaangażowania w międzynarodowe inicjatywy dotyczące bezpieczeństwa dzieci w mediach elektronicznych.

– Cieszę się, że zainicjowane przez Grupę TP „Porozumienie na rzecz bezpieczeństwa dzieci w Internecie” zyskuje nowych, ważnych sygnatariuszy. Pokazuje to, że troska o bezpieczny Internet jest wspólna dla największych przedsiębiorstw rynku technologii komunikacyjnych i informacyjnych oraz organizacji pozarządowych i organów administracji państwowej. „Porozumienie” żyje – już wkrótce do grona podmiotów współpracujących w jego ramach dołączą kolejni bardzo znaczący gracze, co pozwoli na szersze działania komunikacyjne i edukacyjne – podsumowuje Maciej Witucki, prezes Grupy Telekomunikacja Polska.

Zawarte Porozumienie umożliwia skuteczniejszą walkę z zamieszczanymi w sieci nielegalnymi treściami. Ważnym punktem zawartym w Porozumieniu jest deklaracja dostawców stacjonarnego dostępu do sieci Internet dotycząca uzupełnienia usługi o oprogramowanie lub inne rozwiązania technologiczne w postaci kontroli rodzicielskiej ograniczające dostęp najmłodszym użytkownikom sieci do szkodliwych treści.

Dotychczas Porozumienie podpisali: Telekomunikacja Polska, PTK Centertel, Wirtualna Polska, Fundacja Orange, Interia.pl, Fundacja Dzieci Niczyje (Helpline.org.pl), Kidprotect.pl, NASK (Dyżurnet.pl), Polskie Badania Internetu (PBI), ArcaBit oraz Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji (PIIT) zrzeszająca 151 firm oraz GIODO.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek