logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Uniwersytet Warszawski opracował antydyskryminacyjny poradnik językowy
17.01.2020
Tematy: Wydarzenia, Polska, Edukacja, Prawa człowieka, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z przemocą

Uniwersytet Warszawski opracował antydyskryminacyjny poradnik językowy



„Język nie jest przezroczysty. Można niechcący kogoś obrazić lub wywołać niepotrzebne napięcie, używając słów, które uważamy za neutralne. Decydująca jest tu wrażliwość odbiorcy”. To fragment preambuły do rekomendacji dotyczących języka niedyskryminującego na Uniwersytecie Warszawskim. UW właśnie opublikował specjalny, antydyskryminacyjny poradnik językowy.

Autorami rekomendacji dotyczących języka niedyskryminującego są prof. Mirosław Bańko – dyrektor Instytutu Języka Polskiego UW, prof. Jadwiga Linde-Usiekniewicz – kierownik Zakładu Językoznawstwa Ogólnego i Wschodnioazjatyckiego na Wydziale Polonistyki UW oraz prof. Marek Łaziński – członek Rady Języka Polskiego PAN, językoznawca specjalizujący się m.in. w gramatyce opisowej języka polskiego.

Co prawda rekomendacje zostały opracowane z myślą o społeczności uniwersyteckiej, ale z powodzeniem można je stosować także poza murami uczelni i w każdej życiowej sytuacji. Wprowadzenie do poradnika językowego znajduje się na stronie https://www.uw.edu.pl/poradnik-jezykowy/, natomiast szczegółowy dokument zawierający rekomendacje dotyczące języka niedyskryminującego można przeczytać, bądź pobrać TUTAJ.

edukacja prawa człowieka walka z przemocą hejt Równouprawnienie i tolerancja Uniwersytet Warszawski UW poradnik językowy język


Nazwa wydarzenia:
Publikacja rekomendacji dotyczących jezyka niedyskryminującego
Tematy:
Edukacja, Prawa człowieka, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z przemocą
Kraje:
Polska
Nadawca:
Uniwersytet Warszawski





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek