logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  21.09.2011

Ulotki dla Polaka pijaka



Brzydkim plakatem oraz nieatrakcyjną ulotką policjanci z hrabstwa Lincolnshire starają się przekonać Polaków, by nie prowadzili samochodu pod wpływem alkoholu.

Inspiracją do stworzenia kampanii dedykowanej polskiej społeczności zamieszkującej Lincolnshire były statystyki za rok 2010. Wynikało z nich, że razem z Litwinami i Łotyszami Polacy stanowili 32 proc. wszystkich kierowców skazanych za jazdę po pijanemu w hrabstwie.

Lokalny oddział policji zdecydował się w związku z tym na kampanię informacyjną. Kreacje, które mają być przestrogą dla potencjalnych nietrzeźwych pojawiły się w autobusach i na znakach drogowych. Ulotki prezentujące wybrane przepisy dotyczące prowadzenia pojazdów oraz uwypuklające konsekwencje jazdy po pijanemu trafiły do lokalnych sklepów i pracodawców. Flaga umieszczona w górnej części w oczywisty sposób komunikuje jaka narodowaość powinna się reklamą zainteresować.

Hasło akcji jest najwyraźniej mocno inspirowane hasłem kampanii „Piłeś? Nie jedź!” organizowanej od kilku lat w Polsce przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Kampania w Lincolnshire ma rozpropagować wśród Polaków brytyjskie przepisy – zwłaszcza te  dotyczące dozwolonego limitu alkoholu (80 miligramów alkoholu na 100 mililitrów krwi) i konsekwencji prowadzenia pojazdu w stanie nietrzeźwym. Co ciekawe – na ulotka pojawiły się również informacje o nieskuteczności „domowych sposobów” na szybkie wytrzeźwienie lub pozbycie się kaca.

Zaskakujący w kampanii jest estetyczny poziom przygotowanych kreacji – równie dramatyczny jak problem, którego dotyczy. Pozostaje pytanie czy jest on odzwierciedleniem kampanijnego budżetu czy też odpowiedzią art directorów na wyniki kosztownych badań grupy docelowej i jej estetycznych preferencji. Może rzeczywiście ta nieporadna – jak się wydaje – stylistyka przypadnie do gustu kierowcom jeżdżącym pod wpływem alkoholu, i zadziała..?
P. Wajszczak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 04.08.2023

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości


  • 12.05.2023

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 02.11.2022

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek