logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  11.08.2009

Ukarany ojciec



Po śmierci Michaela Jacksona w mediach pojawiło się wiele rewelacji na temat niego samego oraz wspomnień z jego życia. Przypomniano sobie także o rodzinie Jacksonów i ich wzajemnych skomplikowanych relacjach.

Z życia Jacksona (może raczej z jego śmierci?) skorzystali twórcy
kampanii pod hasłem (tłum. z języka hiszpańskiego) “Michael revenges from his father. Domestic violence, nobody condones it” (Michael mści się na swoim ojcu. Nikt nie wybacza przemocy domowej). Jej inicjatorem jest brazylijska organizacja CRAMI zajmująca się problemem przemocy wobec dzieci i pomagająca jej ofiarom. W reklamach agencja Energy z Sao Paulo postawiła na motyw zemsty – Michael Jackson pominął w testamencie swojego ojca, który w dzieciństwie stosował przemoc wobec niego i jego rodzeństwa.

Brazylijska kampania może wydawać się niesmaczna. To wykorzystywanie tragedii aby załatwić jakiś społeczny cel. Trudno ocenić jako dobrą praktykę wykorzystywanie czyjegoś nieszczęścia, aby promować nawet najbardziej szczytne idee. Zdarza się, że działacze organizacji społecznych w imię tzw. wartości wyższych postępują kontrowersyjnie zapominając, że nie usprawiedliwiają one np. ranienia innych, bazowania na stereotypach, wykorzystywania bez wiedzy autora jego utworów, łamiąc przy tym prawa autorskie, itp. Organizacja pozarządowa zachowuje się tu jak krytykowane media, żerujące na śmierci piosenkarza. To właśnie od ludzi czyniących dobro, naprawiających świat – nazywając to górnolotnie, ale zgodnie z ich misją – oczekuje się wysokich standardów zachowania i działań zgodnych z ogólnie przyjętymi normami moralnymi.

Mimo tych zarzutów kampanii nie można odmówić trafności i sprytu.
Redakcja kampaniespoleczne.pl


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.05.2022

    Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci


  • 04.05.2022

    Dyrektywa Omnibus — nowa rzeczywistość dla e-commerce


  • 06.04.2022

    Używane auto elektryczne — czy to dobry pomysł?


  • 25.02.2022

    Jak rozmawiać z dziećmi o wojnie? – tłumaczy Agnieszka Aksamit-Oknińska


  • 18.02.2022

    Osiem pytań o wolontariat pracowniczy


  • 12.01.2022

    Nie ma zdrowej diety dziecka bez zdrowej diety rodzica


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek