logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Inne
   ──────  05.12.2016

Uczynek zamiast czekoladki



Sama myśl o kalendarzu adwentowym najczęściej wywołuje przyjemne uczucia, ponieważ otwieranie kolejnych okienek oznacza słodycze i zbliżanie się świąt Bożego Narodzenia. A co gdyby otwieranie okienek kalendarza adwentowego wiązało się z uczynkiem wywołującym uśmiech u drugiej osoby?

Okres świąt Bożego Narodzenia to magiczny czas, który powinien być wypełniony radością, uśmiechem i dobrocią. Naprzeciw temu wyszła dwójka twórców ze Szwecji tworząc nietypowy kalendarz adwentowy – Snällkalendern (The Kindness Calendar, Kalendarz Uprzejmości). Pod każdym okienkiem otwieranym w kolejne dni od pierwszego do 24 grudnia, nie kryje się czekoladka, lecz polecenie zadania do wykonania. Nie są to przypadkowo dobrane zadania, ale niosące radość, uśmiech i pomoc drugiemu człowiekowi. Wśród 24 zadań na czas adwentu znalazły się takie jak na przykład: „wstaw się za kimś, kto został źle potraktowany” lub „wywieś upominek dla swojego listonosza”. Każde kolejne zadanie jest trochę bardziej wymagające od poprzedniego.

Twórcy o swojej inicjatywie mówią: „Pragniemy, aby jak najwięcej osób czyniło dobre uczynki”. Działanie i uprzejmości nie mają się ograniczać tylko i wyłącznie do czasu przedświątecznego – kalendarz adwentowy ma być impulsem do zmian w społeczeństwie, którego członkowie często są dla siebie oziębli i niemili. Autorzy pragną, by Snällkalendern przyczynił się do rozwiązania problemu jakim jest fakt, że ludzie często zapominają o tym, aby być miłym dla drugiego człowieka i robić dobre uczynki lub nie myślą o tym.

Kalendarz został pzygotowany przez Nikki Schmidt oraz Didrika Perssona we współpracy ze szwedzką organizacja charytatywną „Friends” przeciwdziałającą nękaniu i zastraszaniu w szkołach. „Każdy zasługuje na życzliwość, nie tylko Szwedzi” – powiedziała Nikki Schmidt, współautorka kalendarza adwentowego, dlatego do akcji mogą się włączyć osoby z całego świata poprzez otwieranie okienka kalendarza każdego dnia na stronie internetowej: http://www.thekindnesscalendar.com/ oraz wykonywanie zadania w swoim otoczeniu.

Joanna Grams

 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Snällkalendern
Czas:
2016.12.1 - 2016.12.24
Tematy:
Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Inne
Nadawca:
Stiftelsen Friends
Media:
Ambient
Wykonawca:
Nikki Schmidt, Didrik Persson
Adresaci:
Czekający na święta Bożego Narodzenia





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


  • 03.03.2023

    Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu


  • 24.02.2023

    Wszystko gra?


  • 15.02.2023

    All you need is… OZE. Ruszyła kampania promująca odnawialne źródła energii


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek