Samsung zakończył 2. edycję programu edukacyjnego dla uczniów „Mistrzowie Kodowania” imprezą na Stadionie Narodowym. W finale wzięło udział ponad 1300 osób. Młodzi pasjonaci programowania zaprezentowali łącznie kilka tysięcy projektów gier, animacji i aplikacji. Twórcom jednej z nich Samsung Electronics Polska, organizator programu, ufunduje „Cyfrową Klasę”.
Dzieci i młodzież z całej Polski przez 8 godzin prezentowały projekty programistyczne, nad którymi pracowały przez ostatni rok szkolny – między innymi projekty wspierające naukę języka polskiego, tabliczki mnożenia czy kodeksu drogowego; projekt edukujący w zakresie bezpieczeństwa w internecie, quizy historyczne, a także elektronicznie pianino.
Umiejętności niezbędne do realizacji projektów, dzieci zdobył yuczestnicząc w ogólnopolskim programie edukacyjnym „Mistrzowie Kodowania”. Jego celem jest kształtowanie kompetencji przyszłości poprzez naukę programowania w szkołach. Do tej pory zaangażowało się w niego ponad 50 tys. uczniów, 1300 nauczycieli i 630 szkół, bibliotek, domów kultury i rodziców prowadzących edukację domową.
W programie udział biorą uczniowie ze szkół ponadgimnazjalnych, gimnazjalnych i podstawowych, w tym sześciolatki. Właśnie jedną ze szkół, która podjęła się nauki najmłodszych uczestników, Samsung Electronics Polska postanowił nagrodzić „Cyfrową Klasą”, czyli wyposażeniem wybranej pracowni w nowoczesny sprzęt IT. Nagrodę przyznano Szkole Podstawowej nr 1 im. Janusza Korczaka w Sobótce za twórcze i nieszablonowe wdrożenie programu. Regularne ćwiczenia dla sześciolatków realizowane były tam m.in. w połączeniu z zajęciami muzycznymi i teatralnymi.
Organizatorzy programu zapraszają chętnych do udziału w 3. edycji, która rozpocznie się jesienią br. Wszyscy zainteresowani mogą zarejestrować się na stronie www.mistrzowiekodowania.pl.
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile
-
01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska
-
25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka
-
17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
InPost ratuje życie
-
10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

