logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Trzymiliardowy wkład Coca-Coli w polską gospodarkę
18.09.2019
Tematy: Wydarzenia, Odpowiedzialny biznes / CSR, Polska, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci

Trzymiliardowy wkład Coca-Coli w polską gospodarkę



Wkład firm Coca-Cola w polskie PKB od lat systematycznie się zwiększa. W 2018 roku wyniósł on 2,95 mld zł, czyli o 35 mln więcej niż w roku 2016. To aż 0,14% PKB Polski.

Polska to dla nas ważny rynek i nieustannie rozwijamy na nim swoją obecność. Aktualnie aż 92% produktów Coca-Cola sprzedawanych w Polsce jest produkowanych w tutejszych fabrykach, a 74 grosze z każdej złotówki wydanej na produkty Coca-Cola zostaje w kraju – mówi Jaak Mikkel, dyrektor generalny Coca-Cola Hellenic Bottling Company na Polskę i Kraje Bałtyckie. – W naszych zakładach produkcyjnych nieustannie wprowadzamy innowacyjne rozwiązania, które mają na celu ograniczenie emisji CO2 i zużycia wody oraz energii elektrycznej w procesie produkcji. Robimy to, ponieważ chcemy prowadzić nasz biznes nie w sposób łatwy, lecz zrównoważony i właściwy – dodaje Mikkel.

Według raportu zrównoważonego rozwoju za 2018 rok łączny wkład Coca-Cola w polską gospodarkę, wraz z podatkami, to 2,95 mld zł rocznie. Dzięki podjętym przez Coca-Cola działaniom, np. wymianie lodówek na energooszczędne, roczne zapotrzebowanie na energię spadło o ponad 16 mln KWH. Z kolei modernizacja linii produkcyjnej w Radzyminie pozwoliła zaoszczędzić 86 400 m3 wody rocznie. Koncern deklaruje, że do 2030 roku będzie zbierać i przekazywać do recyklingu tyle opakowań, ile trafia od niego do konsumentów.

Tylko w ubiegłym roku zebrano i poddano recyklingowi aż 63% opakowań, które trafiły od nas do konsumentów. Nieustannie pracujemy nad tym, by zwiększyć ten odsetek – mówi Stoyan Ivanov, Dyrektor generalny Coca-Cola Poland Services. – O tym, jak istotnym rynkiem jest dla nas Polska, świadczy również fakt, że to tu uruchomiliśmy globalną kampanię społeczną #WCIĄŻZMIENIAMY. W jej ramach mówimy o tym, jak Coca-Cola odpowiada na wyzwania społeczne i środowiskowe, z jakimi mierzy się współczesny świat – dodaje Ivanov.

Obecnie na polskim rynku Coca-Cola oferuje produkty 13 znanych marek na każdą okazję. Ważnym krokiem dla rozszerzenia portfolio firmy było nabycie w 2018 roku przez The Coca-Cola Company sieci kawiarni Costa Coffee. W tym roku na polski rynek trafiły też pierwsze kawy gotowe do spożycia pod marką Costa.

W związku z premierą raportu zrównoważonego rozwoju za 2018 rok, swoją premierę miał animowany klip, dotyczący wpływu społeczno-ekonomicznego firm Coca-Cola w Polsce. Za każde jego wyświetlenie firma zobowiązuje się wesprzeć finansowo polski start-up Ecobean, który dzięki innowacyjnej technologii zamienia kawowe fusy w energię oraz prowadzi projekt pilotażowy z Costa Coffee.

Więcej na temat wpływu społecznego i środowiskowego firm systemu Coca-Cola w Polsce, a także pełny raport społeczno-ekonomiczny za 2018 rok znajduje się na stronie: https://www.2018.raportcsr-cchellenic.pl

Warto dodać, że prestiżowy ranking Dow Jones Sustainability Index 2019 ogłosił właśnie firmę Coca-Cola HBC liderem pod względem zrównoważonego rozwoju wśród producentów napojów w Europie. Po raz szósty w ciągu siedmiu lat firma zajęła najwyższą pozycję w indeksie, a dziewiąty rok z rzędu znalazła się w pierwszej trójce światowych i europejskich firm produkujących napoje. 98% wydatków Coca-Cola związanych z dostawcami zostało wydane lokalnie. Kobiety pełnią obecnie 37% funkcji kierowniczych Coca-Cola – celem jest 50% do 2025 roku. Firma zmniejszyła ilość wody zużywanej do produkcji napojów w zakładach produkcyjnych o 22% (w porównaniu do 2010 roku) oraz przekazała do recyklingu równowartość 45% opakowań, które wprowadziła na rynek.

CSR Coca Cola Ekologia i środowisko #WCIĄŻZMIENIAMY


Nazwa wydarzenia:
Raport zrównoważonego rozwoju Coca-Cola HBC w Polsce w 2018 roku
Tematy:
Odpowiedzialny biznes / CSR, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
Kraje:
Polska
Nadawca:
Coca-Cola HBC





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek