Trzymiliardowy wkład Coca-Coli w polską gospodarkę
Wkład firm Coca-Cola w polskie PKB od lat systematycznie się zwiększa. W 2018 roku wyniósł on 2,95 mld zł, czyli o 35 mln więcej niż w roku 2016. To aż 0,14% PKB Polski.
Polska to dla nas ważny rynek i nieustannie rozwijamy na nim swoją obecność. Aktualnie aż 92% produktów Coca-Cola sprzedawanych w Polsce jest produkowanych w tutejszych fabrykach, a 74 grosze z każdej złotówki wydanej na produkty Coca-Cola zostaje w kraju – mówi Jaak Mikkel, dyrektor generalny Coca-Cola Hellenic Bottling Company na Polskę i Kraje Bałtyckie. – W naszych zakładach produkcyjnych nieustannie wprowadzamy innowacyjne rozwiązania, które mają na celu ograniczenie emisji CO2 i zużycia wody oraz energii elektrycznej w procesie produkcji. Robimy to, ponieważ chcemy prowadzić nasz biznes nie w sposób łatwy, lecz zrównoważony i właściwy – dodaje Mikkel.
Według raportu zrównoważonego rozwoju za 2018 rok łączny wkład Coca-Cola w polską gospodarkę, wraz z podatkami, to 2,95 mld zł rocznie. Dzięki podjętym przez Coca-Cola działaniom, np. wymianie lodówek na energooszczędne, roczne zapotrzebowanie na energię spadło o ponad 16 mln KWH. Z kolei modernizacja linii produkcyjnej w Radzyminie pozwoliła zaoszczędzić 86 400 m3 wody rocznie. Koncern deklaruje, że do 2030 roku będzie zbierać i przekazywać do recyklingu tyle opakowań, ile trafia od niego do konsumentów.
Tylko w ubiegłym roku zebrano i poddano recyklingowi aż 63% opakowań, które trafiły od nas do konsumentów. Nieustannie pracujemy nad tym, by zwiększyć ten odsetek – mówi Stoyan Ivanov, Dyrektor generalny Coca-Cola Poland Services. – O tym, jak istotnym rynkiem jest dla nas Polska, świadczy również fakt, że to tu uruchomiliśmy globalną kampanię społeczną #WCIĄŻZMIENIAMY. W jej ramach mówimy o tym, jak Coca-Cola odpowiada na wyzwania społeczne i środowiskowe, z jakimi mierzy się współczesny świat – dodaje Ivanov.
Obecnie na polskim rynku Coca-Cola oferuje produkty 13 znanych marek na każdą okazję. Ważnym krokiem dla rozszerzenia portfolio firmy było nabycie w 2018 roku przez The Coca-Cola Company sieci kawiarni Costa Coffee. W tym roku na polski rynek trafiły też pierwsze kawy gotowe do spożycia pod marką Costa.
W związku z premierą raportu zrównoważonego rozwoju za 2018 rok, swoją premierę miał animowany klip, dotyczący wpływu społeczno-ekonomicznego firm Coca-Cola w Polsce. Za każde jego wyświetlenie firma zobowiązuje się wesprzeć finansowo polski start-up Ecobean, który dzięki innowacyjnej technologii zamienia kawowe fusy w energię oraz prowadzi projekt pilotażowy z Costa Coffee.
Więcej na temat wpływu społecznego i środowiskowego firm systemu Coca-Cola w Polsce, a także pełny raport społeczno-ekonomiczny za 2018 rok znajduje się na stronie: https://www.2018.raportcsr-cchellenic.pl
Warto dodać, że prestiżowy ranking Dow Jones Sustainability Index 2019 ogłosił właśnie firmę Coca-Cola HBC liderem pod względem zrównoważonego rozwoju wśród producentów napojów w Europie. Po raz szósty w ciągu siedmiu lat firma zajęła najwyższą pozycję w indeksie, a dziewiąty rok z rzędu znalazła się w pierwszej trójce światowych i europejskich firm produkujących napoje. 98% wydatków Coca-Cola związanych z dostawcami zostało wydane lokalnie. Kobiety pełnią obecnie 37% funkcji kierowniczych Coca-Cola – celem jest 50% do 2025 roku. Firma zmniejszyła ilość wody zużywanej do produkcji napojów w zakładach produkcyjnych o 22% (w porównaniu do 2010 roku) oraz przekazała do recyklingu równowartość 45% opakowań, które wprowadziła na rynek.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.10.2024
Znamy nominowanych jubileuszowej 25. edycji Effie Awards Poland
-
03.10.2024
Noc Księgarń już 4 października. Prawie dwieście wydarzeń w 180 księgarniach
-
29.09.2024
Inne na zewnątrz, inne w środku
-
28.09.2024
Stracone urodziny
-
28.09.2024
#TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii
-
27.09.2024
Filary życiowe młodzieży. Wnioski z badania dla Politechniki Wrocławskiej