Partner Center, importer i dystrybutor win w Polsce rozpoczął kampanię „Trzeźwolaty” promującą modę na niepicie alkoholu wśród nieletnich.
Kampania ta jest kontynuacją prowadzonej w 2008 i 2009 r. kampanii „Promile nie dla nieletnich”, a jednym z jej elementów jest portal www.trzezwolaty.pl. Ideą serwisu jest stworzenie społeczności nastolatków – „trzeźwolatów”, którzy poprzez własne teksty, filmy i zdjęcia będą pokazywać, jak można atrakcyjnie spędzić czas bez alkoholu i przekonywać, że zabawa bez trunków jest trendy. Młodzież znajdzie tu praktyczne porady, jak odmawiać picia, by nie narazić się na drwiny rówieśników oraz przykłady z życia wzięte – czym może się skończyć zabawa zakrapiana alkoholem.
Do dyspozycji internautów jest też psycholog, który będzie odpowiadał na ich pytania. – „Trzeźwolaty” to bezpośrednie zaangażowanie młodych ludzi w promowanie mody na niepicie, w myśl zasady „nic o was bez was” – komentuje Ewa Ambroziak, psycholog udzielająca się w kampanii. – To zaproszenie do dyskusji i dzielenia się uwagami, również krytycznymi pod adresem nas, dorosłych. W szczerych rozmowach młodzież często narzeka na brak zrozumienia ze strony rodziców czy wychowawców. Przyznaje też, że rówieśnicy chcą się czuć jak dorośli, więc biorą z nich przykład, a wielu dorosłych nie potrafi pić z umiarem. Okazja nie ma znaczenia, ważne, żeby na stole był alkohol. Dzieci utwierdzają się w przekonaniu, że bez trunków nie ma dobrej zabawy.
Dodatkowym celem działań kampanii jest przyczynienie się do przestrzegania przez handlowców zakazu sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18. roku życia i zmotywowanie dorosłych do reagowania na sprzedaż alkoholu nieletnim.
Do udziału w „Trzeźwolatach” zostaną zaproszone szkoły, organizacje młodzieżowe i społeczne, organizatorzy imprez dla nastolatków, wychowawcy i rodzice. W planach są m.in. konkursy, zabawy, akcje i spotkania z udziałem młodzieży.
Do picia napojów alkoholowych w różnej postaci przyznaje się ponad 90% polskich gimnazjalistów i nieletnich licealistów. W trzech czwartych punktów sprzedaży alkoholu młodzież nie ma żadnych problemów z kupnem trunków. – Jesteśmy dla handlowców dobrym źródłem zysku. Sprzedaż alkoholu nieletnim kwitnie zwłaszcza w małych osiedlowych sklepikach, w których każdy klient jest na wagę złota. Nieliczni sprzedawcy proszą młodzież o okazanie dowodu osobistego, a rutynowa w takich przypadkach wymówka „zostawiłem w domu” przyjmowana jest za dobrą monetę – mówiła jedna z łódzkich licealistek podczas debaty zorganizowanej w ramach kampanii “Promile nie dla nieletnich”.
Oficjalnie kampania potrwa do końca roku szkolnego, ale intencją organizatora jest, aby społeczność „trzeźwolatów” pozostała na stałe.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.05.2023
Stare zwierzęta hodowlane
-
22.05.2023
Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023
-
19.05.2023
Rusza kolejna edycja kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”
-
11.05.2023
Koniec „charytatywnych nakrętek”
-
21.04.2023
Jak nie zmarnować szansy na Effie
-
17.04.2023
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany