logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Trzeźwolaty w kampanii Partner Center
08.09.2010
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Trzeźwolaty w kampanii Partner Center



Partner Center, importer i dystrybutor win w Polsce rozpoczął kampanię „Trzeźwolaty” promującą modę na niepicie alkoholu wśród nieletnich.

Kampania ta jest kontynuacją prowadzonej w 2008 i 2009 r. kampanii „Promile nie dla nieletnich”, a jednym z jej elementów jest portal www.trzezwolaty.pl. Ideą serwisu jest stworzenie społeczności nastolatków – „trzeźwolatów”, którzy poprzez własne teksty, filmy i zdjęcia będą pokazywać, jak można atrakcyjnie spędzić czas bez alkoholu i przekonywać, że zabawa bez trunków jest trendy. Młodzież znajdzie tu praktyczne porady, jak odmawiać picia, by nie narazić się na drwiny rówieśników oraz przykłady z życia wzięte – czym może się skończyć zabawa zakrapiana alkoholem.

Do dyspozycji internautów jest też psycholog, który będzie odpowiadał na ich pytania. – „Trzeźwolaty” to bezpośrednie zaangażowanie młodych ludzi w promowanie mody na niepicie, w myśl zasady „nic o was bez was” – komentuje Ewa Ambroziak, psycholog udzielająca się w kampanii. – To zaproszenie do dyskusji i dzielenia się uwagami, również krytycznymi pod adresem nas, dorosłych. W szczerych rozmowach młodzież często narzeka na brak zrozumienia ze strony rodziców czy wychowawców. Przyznaje też, że rówieśnicy chcą się czuć jak dorośli, więc biorą z nich przykład, a wielu dorosłych nie potrafi pić z umiarem. Okazja nie ma znaczenia, ważne, żeby na stole był alkohol. Dzieci utwierdzają się w przekonaniu, że bez trunków nie ma dobrej zabawy.

Dodatkowym celem działań kampanii jest przyczynienie się do przestrzegania przez handlowców zakazu sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18. roku życia i zmotywowanie dorosłych do reagowania na sprzedaż alkoholu nieletnim.

Do udziału w „Trzeźwolatach” zostaną zaproszone szkoły, organizacje młodzieżowe i społeczne, organizatorzy imprez dla nastolatków, wychowawcy i rodzice. W planach są m.in. konkursy, zabawy, akcje i spotkania z udziałem młodzieży.

Do picia napojów alkoholowych w różnej postaci przyznaje się ponad 90% polskich gimnazjalistów i nieletnich licealistów. W trzech czwartych punktów sprzedaży alkoholu młodzież nie ma żadnych problemów z kupnem trunków. – Jesteśmy dla handlowców dobrym źródłem zysku. Sprzedaż alkoholu nieletnim kwitnie zwłaszcza w małych osiedlowych sklepikach, w których każdy klient jest na wagę złota. Nieliczni sprzedawcy proszą młodzież o okazanie dowodu osobistego, a rutynowa w takich przypadkach wymówka „zostawiłem w domu” przyjmowana jest za dobrą monetę – mówiła jedna z łódzkich licealistek podczas debaty zorganizowanej w ramach kampanii “Promile nie dla nieletnich”.

Oficjalnie kampania potrwa do końca roku szkolnego, ale intencją organizatora jest, aby społeczność „trzeźwolatów” pozostała na stałe.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek