Potrząsanie szklaną kulą sprawia zazwyczaj, że w jej wnętrzu zaczynają wirować płatki śniegu, budząc zachwyt obserwujących. W tym przypadku jest jednak inaczej – potrząsanie kulą powoduje opadanie w niej grudek ziemi, które z kolei brudzą wypełniającą ją wodę. Jednocześnie na powierzchni pojawia się napis „Polluted water follows” („Następstwem jest zanieczyszczona woda”) tłumaczący nieoczywistą konsekwencję trzęsiena Ziemi.
12 stycznia 2010 roku stolicę Haiti Port-au-Prince nawiedziło najsilniejsze od 200 lat trzęsienie ziemi – miało siłę 7 w skali Richtera.Zniszczeniu uległa większość budynków w mieście. Liczbę ofiar szacuje się na ok. 230 tysięcy.
Szklane kule z napisem „The earthquake in Haiti was just the beginning” („Trzęsienie ziemi na Haiti to był tylko początek”), zaprojektowane i wykonane przez agencję Grey, rozdano dziennikarzom i szefom mediów na Węgrzech. Gadżet zwyczajowo stawiany na biurku, a więc widoczny cały czas dla osoby siedzącej przy nim, miał zwrócić uwagę na problem zanieczyszczonej wody na Haiti oraz skłonić przedstawicieli mediów do nagłośnienia problemu.
Na stronie internetowej, której adres także pojawia się na kuli, można było wesprzeć finansowo UNICEF oraz powiadomić o tej możliwości swoich znajomych.
Dzięki kampanii i zaangażowaniu mediów udało się zebrać łącznie ponad 90 milionów forintów węgierskich (czyli około 1.330.000 złotych).
M. Czerwińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo