Nasiona kukurydzy to maleńkie, złociste czaszki ułożone w równych rzędach. Ich pełną kolbę otulalają zielone liście, niczym w klasycznej reklamie żywności.
Przesłanie, którego nadawcą jest szwajcarska organizacja Swissaid, wskazuje na skutki globalizacji rynków żywnościowych, która dla małych wytwórców nierzadko kończy się tragicznie: „As the varieties of corn disappear, the peasants disappear too.” („Wraz ze znikaniem kolejnych odmian kukurydzy, giną też uprawiający je rolnicy.”).
Działania organizacji skupiają się na krajach rozwijających się w Azji, Ameryce Łacińskiej i na kontynencie afrykańskim. Ich głównym celem jest walka z ubóstwem i ochrona lokalnych inicjatyw społecznych, w tym także wspieranie małych przedsiębiorców i wytwórców. Kampania „Corncob” („Kolba kukurydzy”) zrealizowana została w listopadzie 2010 roku przez agencję Lesch+Frei z Zurichu.
O sile zawartego w niej przekazu stanowi wizualna prostota „reklamowego” obrazu idealnej kukurydzianej kolby z bardziej wyrafinowanym i wymownym detalem, jakim są jej pojedyńcze ziarna.
Kinga Stawińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.06.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku