W połowie lipca radiowa Trójka i tygodnik Newsweek rozpoczęły akcję społeczną „Nie trać słuchu”. Na antenie radia do 26 sierpnia nadawane będą specjalne audycje poświecone problemom słychu. Akcja ma uświadomić, że pogarszanie się i utrata słuchu są chorobą cywilizacyjną, której można zapobiegać.
Jak wynika z raportu CBOS „Zagrożenie hałasem – opinie z lat 1999-2009” ponad 70% Polaków odczuwa uciążliwy, męczący hałas, z tego co trzeci – często. Co dziesiąty pytany uważa, że z powodu hałasu ma kłopoty ze zdrowiem i samopoczuciem.
Wśród tematów poruszanych na antenie Trójki znalazły się m.in. problemy ze słuchem u dzieci i u młodzieży, objawy pogorszenia słuchu i profilaktyka. Mowa w nich będzie także o wpływie głośnej muzyki na słuch bywalców klubów, koncertów i posiadaczy przenośnych odtwarzaczy mp3 oraz wpływie huku miejskiego i hałasu w miejscu pracy na słuch.
Naukowcy twierdzą, że za kilka lat aparaty słuchowe będą tak powszechne jak dziś okulary. Tym samym znaczenia nabiera profilaktyka. Wg opinii profesora Adriana Daviesa z Instytutu Badań nad Słuchem MRC (Wlk. Brytania) problemy ze słuchem ma ponad 500 milionów ludzi na całym świecie. Przewiduje on, że do 2015 roku liczba osób z utratą słuchu większą niż 25dB przekroczy 700 milionów, a do 2025 roku więcej niż 900 milionów ludzi na całym świecie będzie cierpieć z powodu niedosłuchu.
Honorowy patronat nad akcją objął wybitny specjalista otolaryngolog – profesor Henryk Skarżyński.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.06.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku