Szansę wyjścia na wybieg i przemarszu przed widownią otrzymali niespodziewanie pasażerowie metra podczas Tygodnia Mody w Oslo. Prezentowali swoje własne ubrania, które staną się kolekcją następnego sezonu mody z second handów: “Det du har på deg nå er en del av vår neste kolleksjon!” („To, co masz na sobie teraz, jest częścią naszej następnej kolekcji!”).
Na zewnątrz wyjścia ze stacji metra zainstalowano wybieg – pasażerowie wychodzący z metra lub przechodnie korzystający z przejścia podziemnego wychodzili na oznaczoną ścieżkę i odgrywali rolę modeli. Prezentowaniu strojów towarzyszyły wiwaty z pełnej widowni. Wydarzenie wywołało znaczne poruszenie na blogach o modzie i wśród komentujących to internautów.
„Fretex Surprise Catwalk” ("Wybieg Niespodzianka Fretexu") było wydarzeniem łączącym Oslo Fashion Week i modę na używaną odzież. Jego celem było przedstawienie idei stworzenia nowej kolekcji z ubrań używanych i upowszechnienie recyklingu tkanin.
Fretex to przedsiębiorstwo społeczne założone w 1905 roku. Obecnie na sieć składają się 43 sklepy z odzieżą używaną w całej Norwegii. Fretex ma ogromny wkład w recykling tkanin i papieru w Norwegii. Z przetworzonych materiałów produkuje m.in. koce dla uchodźców i potrzebujących pomocy.
Fretex jest w całości własnością norweskiej Armii Zbawienia, prowadzi działalność społeczną przeznaczoną dla osób bezrobotnych i w niekorzystnej sytuacji społecznej, takich jak imigranci, więźniowie, osoby starsze i osoby z niepełnosprawnością. Jest również członkiem Avre, Norweskiego Stowarzyszenia Kształcenia i Rehabilitacji Przedsiębiorstw.
Reklama Fretexu zwyciężyła konkurencję ponad czterech tysięcy reklam, zdobywając złoto w konkursie Euro Best.
M.Prządka
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
-
24.10.2023
Gala Effie Awards Poland 2023
-
13.10.2023
Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!