logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Tragedia na niby
24.05.2008
Tematy: Kampanie, Polska, Bezpieczeństwo ruchu drogowego

Tragedia na niby



Wraki samochodów, rozrzucone dziecięce buciki, statyści odgrywający role ofiar, foliowe worki, wozy straży pożarnej, policji, pogotowia ratunkowego i służby drogowej. Takie inscenizacje przy drogach przygotowała dla kierowców Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Drogowcy przy pomocy lękowej akcji symulującej wypadki drogowe chcą zszokować kierowców i w ten sposób zmusić ich do ściągnięcia nogi z gazu.

Ci, którzy się zatrzymają, zapraszani są na pobliski parking, gdzie mogą wziąć udział w kursie udzielania pierwszej pomocy, za pomocą alkogogli sprawdzić sprawność kierowcy po wypiciu jednego piwa czy skorzystać z symulatora jazdy bez zapiętych pasów bezpieczeństwa.

Te specyficzne happeningi to element kampanii „Drogi zaufania”, która ma poprawić bezpieczeństwo na głównych trasach w kraju. Jej organizator przy pomocy przerażających statystyk chce skłonić kierowców do większej rozwagi. Na billboardach umieszczono hasła „Kto zabił 5586 osób?” oraz „Nie zabijaj! Zatrzymaj drogowy zegar śmierci!”, a obok nich licznik informujący o liczbie zabitych i rannych w wypadkach.

Celem strategicznym programu jest zmniejszenie do 2013 roku liczby śmiertelnych ofiar wypadków na drogach krajowych o 75%

W 2007 roku program pilotażowo realizowany był na drodze krajowej nr 8, najdłuższym i najniebezpieczniejszym szlaku komunikacyjnym w Polsce. Jak podają organizatorzy akcji program przyniósł efekty – od czerwca do grudnia 2007 zmniejszyła się na tej drodze ilość śmiertelnych wypadków o 28% (w stosunku do analogicznego okresu w roku 2006), przy czym na pozostałych drogach śmiertelność w wypadkach zwiększyła się o 7,6 procent, a liczba samochodów wzrosła o 800 tysięcy.

W bieżącym roku program obejmuje 8 kolejnych dróg krajowych (wszystkie o numerach od 1 do 9), a w 2009 roku prowadzony będzie na pozostałych 88 trasach oznaczonych numerami dwucyfrowymi.

Program składa się przede wszystkim z prac inżynieryjnych, które mają poprawić bezpieczeństwo drogowe. Na wielu odcinkach dróg objętych akcją wymieniana jest nawierzchnia, remontowane są zatoki autobusowe, układane są chodniki i ścieżki rowerowe, montowana jest sygnalizacja świetlna. By egzekwować nakaz ograniczenia prędkości, wzdłuż dróg krajowych instalowane są fotoradary. Wszystkie mają być dokładnie oznakowane.

Strona kampanii: www.drogizaufania.pl



Nazwa kampanii:
Drogi zaufania
Czas:
2008.5.1 - 2008.6.30
Nadawca:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Media:
Billboardy, happeningi
Adresaci:
Kierowcy
Hasło kampani:
Kto zabił 5586 osób?; Nie zabijaj! Zatrzymaj drogowy zegar śmierci!





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek