logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > To tylko narkotyki
18.12.2008
Tematy: Kampanie, Stany Zjednoczone, Bezpieczeństwo ruchu drogowego

To tylko narkotyki

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Dwie zabawne amerykańskie reklamy telewizyjne zrealizowane przez Ad Council oraz agencję Mullen dla Departamentu Transportu USA przekonują, że skutki kierowania samochodem w stanie nietrzeźwości alkoholowej i narkotykowej są identyczne, a tłumaczenie się kierowcy, że "to tylko narkotyki", wskazuje na jego bezmyślność.

Celem akcji jest uświadomienie wszystkim, że jazda samochodem w stanie zaburzonym – czy to po spożyciu alkoholu, czy po zażyciu narkotyków – może prowadzić do równie tragicznych skutków. W odbiorze społecznym prowadzenie auta pod wpływem narkotyków nie jest groźne i nie jest potępiane, mimo coraz większej ilości wypadków spowodowanych przez takich kierowców.

Temat narkotyków jest względnie nowy w działaniach dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego – w USA na szeroką skalę poruszany jest od 2005 roku. Kampania "Buzzed Driving is Drunk Driving" jest komplementarną odsłoną słynnej już, prowadzonej od 1983 roku (!), kampanii "Friends Don’t Let Friends Drive Drunk", której wysoką skuteczność potwierdzają cykliczne badania (znaczny spadek liczby wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców oraz posługiwanie się hasłem kampanii w języku potocznym).

Kampania rozpoczęła się w połowie grudnia, a jej szczególne nasilenie planowane jest na czas świąt i przełomu roku oraz karnawału.



Nazwa kampanii:
Buzzed Driving is Drunk Driving
Czas:
2008.12.15 - 2009.2.28
Nadawca:
U.S. Department of Transportation, National Highway Traffic Safety Administration
Media:
Telewizja, kina, radio, billboardy
Wykonawca:
Ad Council, Mullen
Adresaci:
Kierowcy, mężczyźni w wieku 21-34 l.
Hasło kampani:
Buzzed Driving is Drunk Driving





09.12.2025 polecamy

Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!


Ruszyła 18. edycja akcji „Nakarm Psa z OLX”. Setki zwierząt w schroniskach czeka na pomoc! 8 grudnia 2025 roku wystartowała kolejna, już 18. edycja akcji „Nakarm Psa z OLX” – jednego z najbardziej rozpoznawalnych projektów charytatywnych wspierających schroniska w Polsce. To inicjatywa, która od lat pokazuje, że pomoc może zaczynać się od najprostszych gestów. W tym przypadku naprawdę wystarczy kliknięcie, by psy i koty otrzymały karmę jeszcze przed Świętami, a wybrane schroniska mogły zrealizować swoje najpilniejsze potrzeby. [caption id="attachment_52461" align="alignnone" width="1200"] Pomóż jednym kliknięciem[/caption] Jedno kliknięcie – realna pomoc Na stronie www.nakarmpsa.olx.pl czeka kilkadziesiąt zwierząt z merdającymi ogonami i wielką...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Odpowiedzialny biznes / CSR

zobacz także


  • 12.12.2025Kampanie

    Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego

  • 11.12.2025Kampanie

    Zabawki z czasem się nudzą

  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 03.12.2025Kampanie

    Edukacja Obywatelska w praktyce

  • 28.11.2025Kampanie

    Payboy w kampanii o Sextortion

  • 26.11.2025Kampanie

    KSIĘCIA Z BAJKI SIĘ ZACHCIAŁO?! SEXEDPL Z ANTYPRZEMOCOWĄ KAMPANIĄ

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek