Dorosły zamykający się z dzieckiem w hotelowym pokoju, zabierający je z basenu w ustronne miejsce, trzymający je za rękę przy barze – te wszystkie sytuacje powinny wzbudzić czujność, a obserwator nie powinien pozostać obojętny. Trwa międzynarodowa kampania przeciwko wykorzystywaniu seksualnemu dzieci przez dorosłych m.in. w ramach (często organizowanych w tym celu) podróży turystycznych – „Nie odwracaj wzroku!”.
W ramach tej akcji w 16 krajach powstają internetowe platformy ds. zgłaszania przypadków komercyjnego wykorzystywania seksualnego dzieci. Zgłoszenia niepokojących sytuacji można wysyłać również przez polską stronę. Powstała także międzynarodowa platforma, opracowana dzięki inicjatywie międzynarodowej sieci organizacji pozarządowych ECPAT przy wsparciu Europolu i Interpolu. Kampania realizowana jest także m.in. w Niemczech, Austrii, Francji, Belgii, Bułgarii, Czechach, Estonii, Włoszech, Luxemburgu, Rumunii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. W Polsce kampania jest prowadzona przez Fundację Dzieci Niczyje we współpracy z Komendą Główną Policji.
Spot, plakaty i ulotki skierowane są przede wszystkim do osób wyjeżdżających na wakacje, a także do pracowników branży turystycznej.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
18.04.2025
„Klara buduje” — Erbud walczy ze stereotypami w budownictwie
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki
-
07.04.2025
Hewi Metal dla Praw Dziecka