logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > To ich problem, że nie miały szczęścia
22.08.2012
Tematy: Kampanie, Polska

To ich problem, że nie miały szczęścia

Your browser does not support the video tag.


… więc nie przekażę ani złotówki na pomoc dla nich. Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce rozpoczyna kampanię „Powrót do szkoły”, która potrwa do końca września 2012. Stowarzyszenie zbiera fundusze na szkolne wyprawki i zajęcia pozalekcyjne dla opuszczonych i osieroconych dzieci w przekonaniu, że wszystkim dzieciom należy się równy dostęp do nauki.

Przygotowanie dzieci i młodzieży do szkoły to wysokie koszty. Według raportu Centrum Badania Opinii Społecznej, w ubiegłym roku rodzice wydali średnio 1031 zł na przygotowanie dziecka do szkoły. Najdroższe są podręczniki, których ceny wciąż rosną. Ale potrzebne są też zeszyty, tornistry
i różne przybory szkolne.

W każdej rodzinie SOS jest 5-8 dzieci, które trzeba przygotować do szkoły. Wsparcia  potrzebują również dzieci uczęszczające do świetlic prowadzonych przez Stowarzyszenie. Te dzieci pochodzą z ubogich, wielodzietnych rodzin i należą do grupy szczególnie zagrożonej wykluczeniem społecznym. Większość z nich ma poważne zaległości edukacyjne i problemy z nauką.

– Korzystając z konwencji ankiety, chcieliśmy stworzyć bardzo interaktywny przekaz, który zmobilizuje potencjalnych darczyńców do dokonania wyboru i do przekazania określonej kwoty na szkolne wyprawki dla potrzebujących dzieci. Ten właściwy wybór to tak naprawdę podarowanie lepszej przyszłości podopiecznym Stowarzyszenia – mówi Jagoda Rutowicz  z Team One, agencji realizując kampanię.

Akcję wspierają piosenkarka Natalia Kukulska i aktor Maciej Musiał. – To byłaby wielka niesprawiedliwość losu, gdyby osierocone i ubogie dzieci zmarnowały swoje życiowe szanse przez brak podręczników. Dlatego zdecydowałam się wesprzeć akcję SOS Wiosek Dziecięcych i gorąco zachęcam wszystkich do przekazania choćby 30 zł na szkolne wyprawki dla potrzebujących dzieci – mówi Natalia Kukulska. – Te dzieci nie miały szczęścia, ale nie możemy powiedzieć, że to ich problem. Ja również nie zgadzam się na taką niesprawiedliwość losu. Zdecydowałem się wspierać akcję SOS Wiosek Dziecięcych, bo wielu moich rówieśników potrzebuje pomocy i jestem przekonany, że znajdą się ludzie dobrego serca, którzy im  pomogą. – powiedział Maciej Musiał.

Stowarzyszenie jest częścią międzynarodowej organizacji SOS-Kinderdorf International, obecnej w 132 krajach na całym świecie. Więcej informacji www.wioskisos.org



Nazwa kampanii:
Powrót do szkoły
Czas:
2012.8.22 - 2012.9.30
Nadawca:
Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce
Media:
Telewizja, prasa
Wykonawca:
Team One
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, osoby dorosłe
Hasło kampani:
Wybierz właściwe! Podaruj dzieciom przyszłość.





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek