logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > To ci nie przypadnie do smaku
10.06.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Ekwador, Konsumpcjonizm i konsumenci

To ci nie przypadnie do smaku



Jedną z głównych przyczyn infekcji żywności jest tzw. zanieczyszczenie krzyżowe (cross contamination). Dochodzi do niego wtedy, gdy podczas obróbki produktów bakterie przenoszą się ze skażonej żywności na świeżą. Nawet krótki kontakt wystarczy, by zdrowa – do tego momentu – żywność została zainfekowana. O ile w gospodarstwach domowych kwestia zanieczyszczenia krzyżowego pozostaje problemem jednostkowym, o tyle w przypadku tzw. żywienia zbiorowego może mieć wyjątkowo dotkliwe następstwa.

Należąca do ekwadorskiego koncernu La Fabril firma Servei, oferująca kompleksowe zaopatrzenie dla restauracji, hoteli i firm cateringowych, zainicjowała nieoczywistą kampanię społeczną, poświęconą dezynfekcji przyborów kuchennych. Punkt wyjścia projektu może zaskakiwać: zamiast straszyć pracowników sektora HoReCa katastrofalnymi konsekwencjami nieodpowiedniej higieny w kuchni, postawiono na… jakość walorów smakowych. Zanieczyszczenie krzyżowe jest bowiem najczęściej efektem obróbki (filetowania, siekania, szatkowania, etc.) różnych produktów na tych samych, nieodpowiednio oczyszczonych deskach do krojenia. Co ma fundamentalny wpływ nie tylko na świeżość ale również na smak serwowanych potraw. Poniższe trzy printy pokazują prawdziwy koszmar szefa kuchni: rybę smakującą jak kurczak, wieprzowinę o aromacie owoców morskich oraz warzywa o smaku krewetek. Zapobiec temu można w bardzo łatwy sposób – odpowiednio dezynfekując sprzęt kuchenny.

txt: Dorota Chrobak

print Ekwador


Nazwa kampanii:
Cross contamination
Czas:
2024.6
Nadawca:
La Fabril • Servei
Media:
print
Wykonawca:
Saltiveri, Guayaquil, Ecuador





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek