logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wiedza - Literatura > Tłusty czwartek na zdrowo? Konsumenci coraz częściej sięgają po zdrowe wypieki
16.02.2023
Tematy: Wiedza - Literatura, Stany Zjednoczone, Konsumpcjonizm i konsumenci, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Raportowanie społeczne

Tłusty czwartek na zdrowo? Konsumenci coraz częściej sięgają po zdrowe wypieki



Firma Cargill przeprowadziła badania na temat kupowania ciast i słodkich przekąsek. Wykazały one, że dla kupujących, ważne są dwa aspekty – przyjemność i zdrowie – i są gotowi zapłacić więcej za wypieki, które zaspokajają obie te potrzeby.

Badanie „The Sweet Delight – Decoding Consumer Bakery Decisions” objęło 1200 amerykańskich konsumentów. Celem było rozpoznanie niezaspokojonych potrzeb i motywacji, które kierują klientami przy zakupach ­słodkich wypieków. Autorzy nie tylko sprawdzili deklaracje konsumentów, ale także wyjaśnili, co stoi za ich decyzjami zakupowymi, w tym ich oczekiwania dotyczące konsystencji, informacji na opakowaniu, składników i wielu innych.­

image by Shayna Douglas on Unsplash

Badania przeprowadzone przez Cargill potwierdziły, że przyjemność pozostaje najważniejszym czyn­nikiem skłaniającym do zakupu ciast i ciasteczek, przełamując takie bariery jak przyrost masy ciała, względy zdrowotne lub dietetyczne. Ponad połowa (54%) badanych stwierdziła, że wybiera wypieki, żeby zaspokoić zachcianki, natomiast 44% przyznało, że kupuje je jako nagrodę.

Inne aspekty badania dotyczyły wpływu list składników, informacji o wartościach odżywczych i oświad­czeń na opakowaniu na zakup wypieków przez konsumentów. Badanie podkreśliło znaczenie układu informacji na etykietach­: konsumenci uważają skład jako czynnik najsilniej wpływający na decyzję o zakupie (42%), przed wartościami odżywczymi (39%) i marketingowymi informacjami o najważ­niej­szych cechach produktu, tzw. claims (28%).

Nie oznacza to jednak, że konsumenci nie są zainteresowani wypiekami o „zdrowych” wartościach odżywczych. Badania wykazały, że aspekty zdrowotne stano­wią najbardziej niezaspokojone potrzeby konsumentów. Obejmują one zapotrzebowanie na produkty, które umożliwiają kontrolowanie porcji, równoważą walory smakowe i zdrowotne, dostarczają energii bez „zjazdu cukrowego” oraz zapewniają większą sytość, zwłaszcza w przypadku ciastek i ciast.

W badaniu określono również najciekawsze oczekiwania, pozwalające zaspokoić wymagania konsumentów i wprowadzić innowacyjne rozwiązania. I tak wyniki badania pokazują, że znaczna liczba konsumentów wyraziła gotowość do zaakceptowania wyższych cen w zamian za spełnienie ich oczekiwań.­­­­­

image by Annie Spratt on Unsplash

Techniki modelowania pomogły określić kluczowe potrzeby w zakresie konsystencji, informacji i składników, które zmotywowałyby konsumentów do dokonania ostatecznego zakupu. Na przykład, w segmencie ciast, kluczowe stwier­dzenia, które konsumenci kojarzą z tymi produktami to „naturalne” i „bez sztucznych skład­ników”­. Kluczowe wyrażenia kojarzone z konsystencją to „bogata”, „kremowa” i „maślana”, a główne składniki to „kakao w proszku” i „masło”.

zdrowie Stany Zjednoczone konsumpcjonizm konsumenci badanie słodycze raportowanie społeczne cukier tłusty czwartek badanie rynku







06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek