logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  31.10.2012

Teva uczy lekarzy rozmawiać



Firma Teva Pharmaceuticals przygotowała program edukacyjny „Zdrowy dialog”, w którym zwraca uwagę na problemy oraz podpowiada rozwiązania w problemach komunikacyjnych lekarz-pacjent. Program ma być odpowiedzią na niestosowanie się pacjentów do zaleceń terapeutycznych. 

Lekceważenie leczenia schorzeń przewlekłych i bezobjawowych, nie stosowanie przepisanych leków zgodnie z zaleceniami, przerywanie lub modyfikowanie terapii, unikanie badań i wizyt kontrolnych itp. powoduje zwiększanie wydatków na leczenie, marnowanie leków, zwiększanie liczby hospitalizacji oraz spadek efektywności pracy lekarzy. Z przeprowadzonych w zeszłym roku na zlecenie Teva badań wynika, że lekarze mają potrzebę doskonalenia praktycznych umiejętności w zakresie komunikacji z pacjentem.

Z pomocą ekspertów: prof. dr. hab. Przemysława Kardasa (ekspert compliance, Uniwersytet Medyczny w Łodzi) i mgr Marioli Kosowicz (psychoonkologia, Kierownik Zakładu Psychoonkologii Centrum Onkologii w Warszawie) oraz we współpracy z Teatrem IMKA stworzono zestaw scenek filmowych i platformę edukacyjną www.zdrowydialog.pl. Korzystając z pomocy aktorów i konwencji teatralnej odgrywane są sytuacje relacji lekarz-pacjent. Są ono nieco przejaskrawione i koncentrują się na aspektach komunikacyjnych. W ten sposób podjęto próbę pokazania, dobrych – zdaniem praktyków – rozwiązań i najczęściej występujących błędów komunikacyjnych. Każda przykładowa scena jest przedstawiona w konwencji dwóch wersji: „nie do naśladowania” i w wersji „sugerowanej”. Filmy opatrzone są wstępem i komentarzami ekspertów.

Głównym celem projektu jest podniesienie jakości i komfortu pracy lekarza, poprzez zwiększenie efektywności komunikacji z pacjentem oraz uświadomienie mechanizmów działania we wzajemnych relacjach, służące podkreśleniu wagi komunikacji w efektywnym leczeniu. W dalszej perspektywie doprowadzenie do poprawy postaw lekarzy a w konsekwencji lepszego stosowanie zaleceń terapeutycznych przez pacjentów i obopólnego zadowolenia z prowadzonej terapii (w przypadku lekarza poprawy satysfakcji zawodowej).

Dostęp do filmów będzie możliwy po otrzymaniu kodu do logowania. Po zalogowaniu będzie je można obejrzeć dowolną liczbę razy a dodatkowo wykonać test i otrzymać, po jego poprawnym wykonaniu, punkty edukacyjne oraz certyfikat. Jest to pilotaż programu edukacyjnego o szerszym zasięgu, który w zamyśle ma objąć wszystkich lekarzy pracujących z pacjentami cierpiącymi na choroby przewlekłe. W kolejnych odsłonach przewidziane są również działania dla pacjentów.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


  • 20.04.2022

    Words don’t come easy to me


  • 04.04.2022

    Cena twojego wydruku z bankomatu


  • 04.04.2022

    Effie In Practice – zaproszenie na webinary


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek