logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Teva uczy lekarzy rozmawiać
31.10.2012
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Teva uczy lekarzy rozmawiać



Firma Teva Pharmaceuticals przygotowała program edukacyjny „Zdrowy dialog”, w którym zwraca uwagę na problemy oraz podpowiada rozwiązania w problemach komunikacyjnych lekarz-pacjent. Program ma być odpowiedzią na niestosowanie się pacjentów do zaleceń terapeutycznych. 

Lekceważenie leczenia schorzeń przewlekłych i bezobjawowych, nie stosowanie przepisanych leków zgodnie z zaleceniami, przerywanie lub modyfikowanie terapii, unikanie badań i wizyt kontrolnych itp. powoduje zwiększanie wydatków na leczenie, marnowanie leków, zwiększanie liczby hospitalizacji oraz spadek efektywności pracy lekarzy. Z przeprowadzonych w zeszłym roku na zlecenie Teva badań wynika, że lekarze mają potrzebę doskonalenia praktycznych umiejętności w zakresie komunikacji z pacjentem.

Z pomocą ekspertów: prof. dr. hab. Przemysława Kardasa (ekspert compliance, Uniwersytet Medyczny w Łodzi) i mgr Marioli Kosowicz (psychoonkologia, Kierownik Zakładu Psychoonkologii Centrum Onkologii w Warszawie) oraz we współpracy z Teatrem IMKA stworzono zestaw scenek filmowych i platformę edukacyjną www.zdrowydialog.pl. Korzystając z pomocy aktorów i konwencji teatralnej odgrywane są sytuacje relacji lekarz-pacjent. Są ono nieco przejaskrawione i koncentrują się na aspektach komunikacyjnych. W ten sposób podjęto próbę pokazania, dobrych – zdaniem praktyków – rozwiązań i najczęściej występujących błędów komunikacyjnych. Każda przykładowa scena jest przedstawiona w konwencji dwóch wersji: „nie do naśladowania” i w wersji „sugerowanej”. Filmy opatrzone są wstępem i komentarzami ekspertów.

Głównym celem projektu jest podniesienie jakości i komfortu pracy lekarza, poprzez zwiększenie efektywności komunikacji z pacjentem oraz uświadomienie mechanizmów działania we wzajemnych relacjach, służące podkreśleniu wagi komunikacji w efektywnym leczeniu. W dalszej perspektywie doprowadzenie do poprawy postaw lekarzy a w konsekwencji lepszego stosowanie zaleceń terapeutycznych przez pacjentów i obopólnego zadowolenia z prowadzonej terapii (w przypadku lekarza poprawy satysfakcji zawodowej).

Dostęp do filmów będzie możliwy po otrzymaniu kodu do logowania. Po zalogowaniu będzie je można obejrzeć dowolną liczbę razy a dodatkowo wykonać test i otrzymać, po jego poprawnym wykonaniu, punkty edukacyjne oraz certyfikat. Jest to pilotaż programu edukacyjnego o szerszym zasięgu, który w zamyśle ma objąć wszystkich lekarzy pracujących z pacjentami cierpiącymi na choroby przewlekłe. W kolejnych odsłonach przewidziane są również działania dla pacjentów.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek