Tesco w ostatni weekend listopada organizuje zbiórkę żywności. Klienci przy okazji zakupów będą mogli przekazać także kupione produkty spożywcze na rzecz potrzebujących. Do całej zebranej puli produktów Tesco dokłada na ten cel dodatkowe 20% żywności.
Produkty te będzie można pozostawić w oznakowanych koszach tuż za linią kas. Akcja jest prowadzona równocześnie w 227 sklepach Tesco w całej Polsce, od 28 do 30 listopada. W ubiegłorocznej akcji, dzięki wsparciu klientów oraz dodatkowych 20% podarowanych przez Tesco zebrano ponad 90 tys. kg produktów.
Najbardziej przydadzą się artykuły spożywcze z długim terminem przydatności. Rekomendowane przez Banki Żywności produkty to m.in.: olej, mąka, konserwy. Artykuły podarowane podczas Świątecznej Zbiórki trafiają do magazynów Banków Żywności. Są tam sortowane, ważone i liczone, a następnie przekazywane podopiecznym lokalnych organizacji charytatywnych wspierających najuboższych. Przekazane produkty dotrą do potrzebujących w całej Polsce: m.in. rodzin wielodzietnych, dzieci, osób bezdomnych, chorych, starszych i niepełnosprawnych, żyjących w ubóstwie.
Organizatorem zbiórki jest Federacja Polskich Banków Żywności, z którą Tesco Polska współpracuje od 14 lat. Poza regularnie organizowanymi zbiórkami żywności, Tesco przekazuje własne nadwyżki produktów żywnościowych bezpośrednio do regionalnych Banków Żywności. W trakcie pierwszych 12 miesięcy programu „Oszczędzam, nie marnuję, przekazuję”, do Banków Żywności trafiło 545 ton produktów spożywczych. Przekazana przez Tesco żywność wystarczyła do przygotowania ponad miliona posiłków.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.06.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku