W 14 miastach Polski odbyła się czwarta edycja ekologicznej akcji zbiórki opakowań, organizowanej w ramach obchodów Dnia bez Śmiecenia. Miejsca zbiórek opakowań odwiedziło ponad 20 tysięcy osób, które dostarczyły w sumie 22 tony opakowań szklanych i plastikowych oraz puszek. W zamian za przyniesione zużyte opakowania po napojach, klientom wydanych zostało w sumie ponad 14 tysięcy sadzonek iglaków oraz 270 000 zielonych punktów ClubCard. Intencją EKOakcji zorganizowanej przez Carlsberg Polska, Coca-Cola HBC Polska i Tesco Polska było zachęcanie Polaków do segregacji opakowań i zwrócenie uwagi na nowe zasady wywozu odpadów, które nastąpią 1 lipca br. Organizacja Odzysku KOBA zadbała o proekologiczne przetworzenie zebranych podczas akcji odpadów.
Uczestnicy ekologicznej akcji „Kto nie przyniesie – odpada”, przynosząc 10 dowolnych opakowań po napojach, otrzymywali w zamian sadzonkę iglaka lub 100 zielonych punktów Clubcard. Chętni mogli również samodzielnie skorzystać ze zgniatarek, by zmniejszyć objętość odpadów plastikowych i aluminiowych, które docelowo trafiały do odpowiedniego kontenera. Ponadto, uczestnicy tej inicjatywy otrzymywali materiały zawierające porady, co warto uczynić przed 1 lipca br., by się przygotować do nowych zasad odbioru odpadów.
Tegoroczna zbiórka odbyła się w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Łodzi, Lublinie, Częstochowie, Tarnowie, Włocławku, Gorzowie Wielkopolskim, Szczecinie, Gdańsku, Olsztynie i Gliwicach.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO