logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  12.03.2009

Telefoniczne poszukiwania z TP i Itaką



ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych i Telekomunikacja Polska uruchomiły bezpłatny, całodobowy numer 116 000 – telefon interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci. Polska jest szóstym krajem członkowskim Unii Europejskiej, który zgodnie z dyrektywami UE wprowadza numer 116 000 na swoim terytorium.

Rokrocznie Policja notuje około 15 tys. zaginięć obywateli polskich w kraju i za granicą. Zaginięcia dzieci i młodzieży stanowią około 30% wszystkich spraw. Spośród zgłoszeń notowanych w ciągu roku przez Policję, około 120 zaginięć dotyczy dzieci do 7 roku życia, około 800 zaginięć dzieci w wieku 7-13 lat i około 3600 zaginięć dzieci w wieku 13-17 lat (dane ze strony www.policja.pl).

Numer 116 000 skierowany jest do rodziców i opiekunów, którym zaginęło dziecko, do zaginionych dzieci oraz do wszystkich osób, które mogą pomóc w poszukiwaniach i odnalezieniu zaginionych dzieci. Działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Pod numerem 116 000 pracują specjaliści fundacji ITAKA.

– ITAKA obchodzi w tym roku 10 urodziny. W ciągu tych lat kilka tysięcy zaginionych – dzięki naszej pracy – wróciło do domu. Wśród naszych zaginionych były setki dzieci i nastolatków. Jesteśmy profesjonalistami, pracujemy 24 godziny na dobę, potrafimy szukać zaginionych dzieci. Wykorzystując naszą wiedzę i doświadczenie otwieramy – dzięki wsparciu Telekomunikacji Polskiej – telefon w sprawie dziecka zaginionego 116 000 – mówi Wojciech Tochman, szef Fundacji.

Telekomunikacja Polska udostępniła bezpłatnie platformę technologiczną, zapewnia obsługę techniczną numeru oraz partycypuje w kosztach prowadzenia linii. Bezpłatny numer 116 000 będzie dostępny dla wszystkich potrzebujących, niezależnie od obsługującej ich sieci. Firma pomaga też fundacji ITAKA w pozyskaniu środków na dalsze prowadzenie poszukiwań zaginionych dzieci m.in. zachęcając swoich pracowników do przekazywania 1% podatku za 2008 rok na ten właśnie cel.

– Zaginięcie dziecka to dramatyczna sytuacja dla każdego rodzica, a linia 116 000 może pomóc skrócić mu drogę powrotną do domu i przetrwać całej rodzinie te trudne dla nich chwile. – mówi Prezes Zarządu TP Maciej Witucki. – Uważam za naturalne, że firmy prowadzące odpowiedzialny biznes, angażują się w projekty tak ważne dla społeczeństwa. Mając – jako operator telekomunikacyjny – wszelkie narzędzia, które zapewnią niezawodne funkcjonowanie tej linii, bez wahania podjęliśmy decyzję o wsparciu tego projektu – wyjaśnia.

Grupa numerów 116 (czyli 116 000 – numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci, 116 111 – telefon zaufania dla dzieci i młodzieży, 116 123 – telefon wsparcia emocjonalnego dla dorosłych), to grupa ogólnoeuropejskich bezpłatnych linii telefonicznych o charakterze społecznym stworzonych z inicjatywy Komisji Europejskiej. Decyzja Komisji zobowiązuje państwa członkowskie do udostępnienia numerów 116, chociaż nie nakazuje przydzielania tych numerów usługodawcom i zapewnienia świadczenia usług. ITAKA i TP dobrowolnie porozumiały się w tej sprawie i uzyskały zgodę Prezesa UKE na obsługę techniczną oraz świadczenie usług zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej.

Linia 116 000 to nie pierwszy przykład współpracy TP i fundacji ITAKA. Od kilku lat działa numer 0 801 24 70 70, pod którym specjaliści ITAKI przyjmują zgłoszenia zaginięcia, pomagają rodzinom zaginionych w poszukiwaniach, udzielają porad prawnych, socjalnych i wsparcia psychologicznego zaginionym i ich rodzinom. TP nie pobiera od Fundacji żadnych opłat za korzystanie z tego numeru.
M. Czerepak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 30.05.2023

    Stare zwierzęta hodowlane


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


  • 19.05.2023

    Rusza kolejna edycja kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”


  • 11.05.2023

    Koniec „charytatywnych nakrętek”


  • 21.04.2023

    Jak nie zmarnować szansy na Effie


  • 17.04.2023

    Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek