logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Telefoniczna ślepota
06.03.2010
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Telefoniczna ślepota



Jest na świecie kraj, w którym nikt nie wykrzykuje "No tak, baba za kierownicą!". Nie istnieje również, tak powszechny w większości państw problem "jazdy na podwójnym gazie". W ogóle. Zdyscyplinowani i niedyskryminujący kierowcy? Nie – to Królestwo Arabii Saudyjskiej, którego oparte na Koranie prawodawstwo nie przewiduje prowadzenia samochodu przez kobiety, a także nakłada prohibicję na alkohol. Za samo jego posiadanie i konsumpcje grozi bolesna (dosłownie) kara – chłosta. Istnieje jednak zagrażające bezpieczeństwu ruchu drogowego zachowanie, za które biczowanie jeszcze nie grozi – rozmowa przez telefon komórkowy w trakcie jazdy.

Jak wykazują liczne badania i statystyki bezpieczne prowadzenie samochodu i telefoniczne konwersacje nie idą w parze. Jak zauważono na stronie www.jazdabezkomorki.pl – telefon ogranicza zdolności poznawcze, utrudnia wykonywanie manewrów, odciąga wzrok od drogi, oraz uniemożliwia usłyszenie tego, co dzieje się na drodze. Saudyjska firma Al Jazirah Vehicles Agencies Company, zajmująca się dystrybucją i serwisem samochodów postanowiła pokazać kierowcom jak taka "telefoniczna ślepota" wygląda.

Kreacja prasowa stworzona przez agencję Promoseven Riyadh przedstawia siedzącego za kierownicą mężczyznę, który jest tak zaangażowany w rozmowę przez komórkę, że w miejscu oczu, które czujnie powinny obserwować sytuację na drodze, ma dodatkowe szczerzące się w radosnym uśmiechu usta. Jego arabskie tradycyjne nakrycie głowy nie pozwala pomylić się z jakiego regionu świata pochodzi ta kampania, natomiast umieszczone nad nim hasło kampanii "Nie oślepiaj się rozmową. Nie rozmawiaj prowadząc samochód." ("Don’t be blinded your conversation. Don’t talk and drive") nie pozostawia wątpliwości co do tematu kampanii.

Idea kampanii jest prosta i dobrze ujmująca istotę problemu – rozmowa przez komórkę oślepia. Niestety jakość realizacji nie zachwyca, zdjęcie wykonane jest co prawda profesjonalnie, ma natomiast wątpliwe walory estetyczne. Chłosta dla działu produkcji?
M.Świejkowski








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek