Telefon jest lepszy niż kij bejsbolowy
Przykład rodziców rozwiązujących problem swoich dzieci za pomocą kija bejsbolowego oraz krzyków pokazuje, że kierowanie się emocjami nie zawsze jest właściwym wyborem.
Kampania przebiegająca pod hasłem "Sometimes what you want to do isn’t what you should do" (Czasami to co chcesz zrobić nie jest tym co powinieneś zrobić) realizowana jest przez agencję Leo Burnett z Chicago dla Partnership at Drugfree.org. Film i towarzyszące mu reklamy drukowane mają przekonać rodziców osób borykających się z problemem uzależnień, że warto zwrócić się do Partnership at Drugfree.org po pomoc, zamiast szukać innych, z pozoru szybszych i skuteczniejszych „rozwiązań”.
"If your house is on fire, call the fire department/if someone breaks into your house, call the police – if your teen has a drug problem, go to drugfree.org" (Jeśli pali ci się dom, dzwoń po straż/jeśli ktoś włamie ci się do domu, dzwoń po policję – jeśli twoje dziecko ma problem z narkotykami odwiedź drugfree.org) – tłumaczą hasła reklam zachęcających do zastanowienia się nad sensownością postępowań rodziców, którzy dowiadując się o problemie swoich podopiecznych często wpadają w panikę i ogarnięci furią nie potrafią myśleć i działać racjonalnie. Tym samym bardziej szkodzą swoim dzieciom, zamiast pomóc im wydostać się z nałogu.
Taką sytuację pokazuje spot reklamowy kampanii, w którym ojciec dowiedziawszy się o narkotykowym problemie syna wpada w szał i niszczy wszystkie cenne dla niego przedmioty. Film bardzo oszczędny w środkach wyrazu, za to w dobitny sposób wyrażający główną myśl zawartą w kampanii.
The Partnership at Drugfree.org jest organizacją non-profit, której działalność skupia się na zagadnieniach związanych z uzależnieniami wśród młodych osób. Na jej stronie internetowej rodzice mogą znaleźć informacje dotyczące sposobów walki z nałogiem, a także skontaktować się z innymi rodzicami w podobnej sytuacji, tym samym zwiększając swoje szanse na znalezienie skutecznej metody walki z uzależnieniem.
Marcin Ratajczyk
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka