Fundacja Orange ruszyła z programem na rzecz świetlic szkolnych o nazwie MegaMisja. Celem akcji, która opiera się na mechanizmie grywalizacji, jest wzbogacenie oferty świetlic oraz wsparcie dzieci w rozwoju umiejętności cyfrowych. Wychowawcy świetlic działających w szkołach podstawowych mogą składać zgłoszenia do programu do 16 października 2015 na stronie www.megamisja.pl.
Szkoły, które zakwalifikują się do programu, będą współpracować z Fundacją Orange przez około 10 miesięcy. Jeszcze w czasie edycji pilotażowej, która obejmie 50 świetlic, prowadzony będzie nabór do edycji 2016/2017. Docelowo ma w niej wziąć udział ok. 300 szkół z całej Polski.
Świetlice działają w 76% szkół podstawowych. Z analizy ich sytuacji wykonanej na potrzeby MegaMisji wynika, że dzieci przede wszystkim odrabiają w nich zadania i bawią się z rówieśnikami (jest tak w ponad 90% świetlic), zaś wychowawcy czują, że ich status w społeczności szkoły jest niższy niż nauczycieli przedmiotowych. Jednocześnie mają pozytywny stosunek do pracy i są otwarci na korzystanie z technologii – mówi dr Justyna Jasiewicz, koordynator badań w Centrum Cyfrowym Projekt: Polska, adiunkt w Instytucie Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Z naszych badań wynika, że świetlice mogą stać się miejscami edukacji cyfrowej, wymaga to jednak ich doposażenia oraz przygotowania dedykowanych materiałów. Zdecydowanie jednak możemy stwierdzić, że w świetlicach jest ogromny potencjał edukacyjny – dodaje.
Z „Raportu otwarcia: MegaMisja” wynika, że zdaniem 97% wychowawców świetlic nowe technologie są szansą na ciekawszą i łatwiejszą naukę dla dzieci. Jednocześnie 80% z nich obawia się także zagrożeń, jakie powodują technologie cyfrowe wśród najmłodszych. Dlatego uczestnicy inicjatywy w wieku 6-10 lat poznają zasady bezpiecznego internetu, ochrony prywatności, udostępniania treści w sieci, edycji grafik, dźwięków i filmów, mają wzmocnić też umiejętności współpracy w grupie. Dla wychowawców przygotowane będą instruktaże i scenariusze zajęć. Przebieg zadań oparty jest na fabularyzowanej grze.Za realizację wyzwań grupy gromadzić będą punkty i wymieniać je na nagrody dla świetlicy uzupełniające jej wyposażenie (w tym tablety, aparaty cyfrowe, laptopy, książki, gry edukacyjne, materiały plastyczne).
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO