logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  30.09.2015

Technologie w świetlicach od Orange



Fundacja Orange ruszyła z programem na rzecz świetlic szkolnych o nazwie MegaMisja. Celem akcji, która opiera się na mechanizmie grywalizacji, jest wzbogacenie oferty świetlic oraz wsparcie dzieci w rozwoju umiejętności cyfrowych. Wychowawcy świetlic działających w szkołach podstawowych mogą składać zgłoszenia do programu do 16 października 2015  na stronie www.megamisja.pl.

Szkoły, które zakwalifikują się do programu, będą współpracować z Fundacją Orange przez około 10 miesięcy. Jeszcze w czasie edycji pilotażowej, która obejmie 50 świetlic, prowadzony będzie nabór do edycji 2016/2017. Docelowo ma w niej wziąć udział ok. 300 szkół z całej Polski.

Świetlice działają w 76% szkół podstawowych. Z analizy ich sytuacji wykonanej na potrzeby MegaMisji wynika, że dzieci przede wszystkim odrabiają w nich zadania i bawią się z rówieśnikami (jest tak w ponad 90% świetlic), zaś wychowawcy czują, że ich status w społeczności szkoły jest niższy niż nauczycieli przedmiotowych. Jednocześnie mają pozytywny stosunek do pracy i są otwarci na korzystanie z technologii – mówi dr Justyna Jasiewicz, koordynator badań w Centrum Cyfrowym Projekt: Polska, adiunkt w Instytucie Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Z naszych badań wynika, że świetlice mogą stać się miejscami edukacji cyfrowej, wymaga to jednak ich doposażenia oraz przygotowania dedykowanych materiałów. Zdecydowanie jednak możemy stwierdzić, że w świetlicach jest ogromny potencjał edukacyjny – dodaje.

Z „Raportu otwarcia: MegaMisja” wynika, że zdaniem 97% wychowawców świetlic nowe technologie są szansą na ciekawszą i łatwiejszą naukę dla dzieci. Jednocześnie 80% z nich obawia się także zagrożeń, jakie powodują technologie cyfrowe wśród najmłodszych. Dlatego uczestnicy inicjatywy w wieku 6-10 lat poznają zasady bezpiecznego internetu, ochrony prywatności, udostępniania treści w sieci, edycji grafik, dźwięków i filmów, mają wzmocnić też umiejętności współpracy w grupie. Dla wychowawców przygotowane będą instruktaże i scenariusze zajęć. Przebieg zadań oparty jest na fabularyzowanej grze.Za realizację wyzwań grupy gromadzić będą punkty i wymieniać je na nagrody dla świetlicy uzupełniające jej wyposażenie (w tym tablety, aparaty cyfrowe, laptopy, książki, gry edukacyjne, materiały plastyczne).


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 13.05.2022

    Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


  • 20.04.2022

    Words don’t come easy to me


  • 04.04.2022

    Cena twojego wydruku z bankomatu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek