logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
Selekcje
   ──────  16.05.2017

Dobro sprzedaje dobra, czyli korporacyjne reklamy społeczne

Your browser does not support the video tag.

„Nowe kapsułki Ariel Power z potrójnym skoncentrowanym działaniem piorącym”, mogła reklamować kobieta, zatroskana matka dbająca o śnieżnobiałą czystość ubrań każdego z członków rodziny, tak jak w 99% spotów TV sprzedających detergenty, proszki do prania, artykuły gospodarstwa domowego. Reklamowa praktyka znajduje uzasadnienie w smutnej statystyce – to niemal wyłącznie kobiety obciążone są w Polsce obowiązkami prania, gotowania i sprzątania, a więc podejmują decyzje zakupowe w tym obszarze. Kapsułki piorące w zeszłorocznej kampanii marki Ariel reklamował jednak pomocny tata, który nie dość, że pierze i składa ubrania (wcale przy tym nie narzekając) pod nieobecność żony, to jeszcze potrafi ułożyć warkocze swoim córkom. Reklama miła dla oka i obrazująca bardziej zrównoważony model podziału obowiązków domowych. Może i nie zapędziła wszystkich mężczyzn do prasowania, natomiast na pewno dołożyła pozytywną cegiełkę w uświadomieniu części Panów, że to żadna ujma na honorze – wręcz przeciwnie. Wątpliwości może jednak budzić jeden z przekazów reklamy. Komunikuje ona: angażujący się w obowiązki domowe pan, który potrafi nastawić pralkę to heros, należą się mu wyrazy uznania – „ubrania czyste, a tatuś jest bohaterem”, podczas gdy w stosunku do kobiet przyjmuje się to jako pewnik, element codziennej rutyny. Warto jednak zauważyć, że na etapie zmiany postawy takie pozytywne informacje zwrotne – gratyfikacje, są jak najbardziej uzasadnione.








CZYTAJ TEŻ:


  • 07.11.2025

    Stare Telefony Działają Cuda


  • 03.11.2025

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych


  • 23.10.2025

    Tiszert. T-Search


  • 23.10.2025

    Ciche sygnały


  • 22.10.2025

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie


  • 22.10.2025

    Holokaust, powtórz


chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek