logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Selekcje
   ──────  16.05.2017

Dobro sprzedaje dobra, czyli korporacyjne reklamy społeczne

Your browser does not support the video tag.
2 / 8
  

„Nowe kapsułki Ariel Power z potrójnym skoncentrowanym działaniem piorącym”, mogła reklamować kobieta, zatroskana matka dbająca o śnieżnobiałą czystość ubrań każdego z członków rodziny, tak jak w 99% spotów TV sprzedających detergenty, proszki do prania, artykuły gospodarstwa domowego. Reklamowa praktyka znajduje uzasadnienie w smutnej statystyce – to niemal wyłącznie kobiety obciążone są w Polsce obowiązkami prania, gotowania i sprzątania, a więc podejmują decyzje zakupowe w tym obszarze. Kapsułki piorące w zeszłorocznej kampanii marki Ariel reklamował jednak pomocny tata, który nie dość, że pierze i składa ubrania (wcale przy tym nie narzekając) pod nieobecność żony, to jeszcze potrafi ułożyć warkocze swoim córkom. Reklama miła dla oka i obrazująca bardziej zrównoważony model podziału obowiązków domowych. Może i nie zapędziła wszystkich mężczyzn do prasowania, natomiast na pewno dołożyła pozytywną cegiełkę w uświadomieniu części Panów, że to żadna ujma na honorze – wręcz przeciwnie. Wątpliwości może jednak budzić jeden z przekazów reklamy. Komunikuje ona: angażujący się w obowiązki domowe pan, który potrafi nastawić pralkę to heros, należą się mu wyrazy uznania – „ubrania czyste, a tatuś jest bohaterem”, podczas gdy w stosunku do kobiet przyjmuje się to jako pewnik, element codziennej rutyny. Warto jednak zauważyć, że na etapie zmiany postawy takie pozytywne informacje zwrotne – gratyfikacje, są jak najbardziej uzasadnione.








CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek