Tarcza antyrakowa
Jak zachęcić mężczyzn do badań kontrolnych pod kątem raka jądra? Jak w ogóle przykuć ich uwagę odnośnie profilaktyki prozdrowotnej, skoro panowie – zwłaszcza w Ameryce Łacińskiej – nie chorują, nie płaczą i generalnie nie cierpią, dopóki nie jest już za późno.
Racing Club de Avellaneda, jeden z najważniejszych klubów piłkarskich w Argentynie, wziął udział w kapitalnej kampanii zwiększającej świadomość w tym zakresie. Punkt wyjścia był prosty: przez cztery tygodnie charakterystyczne logo klubu, składające się z trzech belek, było modyfikowane przez grafików – analogicznie do zmian nowotworowych zachodzących w objętym nowotworem jądrze. Przekształcenia były na tyle niewielkie, że początkowo nikt ich nie zauważał, choć „nowe” logo było powszechnie prezentowane: w mediach społecznościowych, na zdjęciach profilowych oraz w prasie na całym świecie. Przyszedł jednak moment, gdy pierwsza osoba podniosła alarm. Twórcy kampanii nie zareagowali, przeciwnie, poddawali logo klubu kolejnym modyfikacjom, podsycając tym samym zainteresowanie kibiców i pozwalając snuć najróżniejsze teorie na ten temat.
Finał akcji nastąpił po czterech tygodniach, kiedy Juan Ramón Fleita, legendarny piłkarz argentyński a zarazem ambasador kampanii (Fleita w przeszłości chorował na raka jądra) wyjawił jej zamysł. Pełny zapis kampanii można obejrzeć na załączonym filmie:
zobacz także
-
21.06.2025Wydarzenia
Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!
-
20.06.2025Wydarzenia
AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
13.06.2025Wydarzenia
Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników