Tabletki przeciwbólowe, których zakup uśmierza cierpienia innych osób, robią w Hiszpanii furorę. Należą do 10 najlepiej sprzedających się w tym kraju farmaceutyków.
Miętowe pastylki, porcjowane po 6 sztuk w pudełku, sprzedawane są po 1 Euro w hiszpańskich aptekach. Na ich opakowaniu widnieje nazwa „Pastillas contra el dolor ajeno” (Tabletki na ból innych ludzi). Dochód z ich sprzedaży jest przekazywany na leczenie osób cierpiących na tzw. zapomniane choroby: AIDS, czarną febrę, chorobę Chagasa, gruźlicę, śpiączkę afrykańską i malarię. Nadawcą kampanii jest hiszpański oddział organizacji Lekarze bez Granic.
Twórcom kampanii udało się wylansować modę na kupowanie charytatywnych tabletek. W promocję tego produktu zaangażowała się hiszpańska telewizja, osobistości ze świata kultury (m. in. Javier Bardem i nieżyjący już dziś reżyser Luis García Berlanga), znani sportowcy, użytkownicy internetu, portali społecznościowych, blogerzy. Sukces kampanii przypieczętował przyjemny smak miętowych pigułek i ich estetyczne opakowanie. Ze względu na swoje walory wygrywają z wszystkimi tego typu produktami sprzedawanymi w hiszpańskich aptekach.
Po trzech miesiącach trwania kampanii w hiszpańskich aptekach sprzedało się ponad 3 miliony opakowań „Pastillas contra el dolor ajeno”. W grudniu 2011 r. strona internetowa kampanii miała na swoim koncie ponad pół miliona wizyt i tyle samo wejść. Do końca 2011 r. dochód ze sprzedaży pastylek wyniósł niemal 3 miliony Euro.
Kampania „Pills Against The Pain of Others” przyniosła agencji Germinal Comunicación prestiżową nagrodę „Platynowe Słońce” na festiwalu reklamy El Sol w San Sebastian w maju 2011 r.
M. Dembińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.11.2024
Twój wybór
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów