W pułapkę dobrych odruchów łapała przechodniów organizacja Global Angels z Chicago. Podstawiony przechodzień potykał się znienacka i wywracał, upuszczając na chodnik papierową torbę z warzywami i owocami. W kieszeni miał ulotki.
Osoby mijające „prowokatora” automatycznie rzucały się na pomoc. Niektórzy podnosili upadającego, inni zbierali rozsypane zakupy. Kiedy już sądzili, że wszystko jest na miejscu i życie toczy się dalej, uratowany właśnie człowiek wręczał im ulotki z hasłem: ”Każdy pomoże komuś, kto jest blisko, a nie każdy pomoże komuś, kto jest daleko. Pomóż. Razem możemy skończyć z biedą. Zrób krok, bądź aniołem”.
Global Angels jest międzynarodową fundacją walczącą z handlem dziećmi i biedą. Realizowane przez nią projekty nazywane są „projektami 100%”, co znaczy, że każda darowizna przeznaczana jest w całości na konkretny cel. Potencjalni darczyńcy mogą wybrać akcję, którą chcą wesprzeć, za pośrednictwem strony internetowej. W „ofercie” fundacji znajdują się projekty: „Woda dla życia”, „Ofiary handlu ludźmi”, „Bezdomne dzieci i sieroty”, „Edukacja”, „Nakarm dziecko”, „Zagrożone społeczności ”.
Niespełna minutowy film relacjonujący akcję nakręcony został Nokią N8, a sama kampania zdobyła Złotego Lwa w konkursie Young Lions Film Competition, który odbył się podczas tegorocznego Festiwalu w Cannes.
A.Zych
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
29.10.2024
Co ma większą wartość?
-
25.10.2024
(Złe) spojrzenia
-
24.10.2024
O rzut beretem
-
22.10.2024
The Mandala Boob
-
21.10.2024
Jedno danie w menu