Na początku sierpnia rozpoczęła się 2. edycja kampanii „Pozory mylą, dowód nie” skierowanej do sprzedawców napojów alkoholowych oraz do dorosłych świadków sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim. Głównym celem akcji jest nakłonienie sprzedawców do sprawdzania dowodów tożsamości tych klientów, co do których dorosłości nie są pewni. Spoty telewizyjne emitowane w TVP pokazują, że dorosły wygląd klienta może być mylny, bo nie zawsze świadczy o jego pełnoletności. Małoletni by zdobyć alkohol stosują różne sztuczki – ubiór, uczesanie, pomoc starszego znajomego, osobisty urok – na które sprzedawcy powinni być odporni.
Organizatorzy kampanii przypominają sprzedawcom, że sprzedaż alkoholu małoletnim to przestępstwo. Warto też wiedzieć, że od stycznia 2001 r. dowody osobiste wydawane są także osobom, które nie ukończyły 18. roku życia i różnią się tylko datą ważności – wydawane są na 5 lat.
Pierwsza edycja kampanii odbyła się w lipcu 2009r. Prowadzą ją Komenda Główna Policji i Związek Browary Polskie.
W ramach kampanii policjanci w całej Polsce będą docierać do punktów sprzedaży napojów alkoholowych i przypominać o obowiązujących przepisach regulujących zasady sprzedaży alkoholu.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy