logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Szpik City
02.04.2009
Tematy: Wydarzenia

Szpik City



7 kwietnia w Toruniu już po raz 5. zorganizowane zostanie Szpik City. Jest to inicjatywa Fundacji na rzecz Hematologii polegająca na Badaniach Potencjalnych Dawców Szpiku. Celem przedsięwzięcia odbywającego się na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika, jest przełamanie stereotypów krążących wokół kwestii pobierania szpiku oraz zachęcenie wszystkich do zostania dawcami.

Od 23 marca w Toruniu kursują autobusy, w których można obejrzeć spoty reklamowe dotyczące akcji Szpik City. Filmy będą emitowane do 5 kwietnia. Hasło spotu to „Zostań dawcą szpiku. Ty też możesz uratować komuś życie.”

W polskich rejestrach jest około 40 tys. dawców, dla porównania – w Niemczech jest ich aż 2 mln. Organizatorzy przedsięwzięcia twierdzą, że za ten stan rzeczy odpowiedzialne są wszechobecne stereotypy niemające wiele wspólnego z prawdą. W rzeczywistości procedura pobrania szpiku jest bezpieczna i bezbolesna, a pełna regeneracja organizmu dawcy następuje po 2-3 tygodniach, nie pozostawiając żadnego trwałego uszczerbku na zdrowiu dawcy. To właśnie chcą uświadomić organizatorzy Szpik City.

Każdy potencjalny dawca to szansa dla osób chorych na białaczkę i nowotwory. Statystyki podają, że podczas każdej akcji Szpik City do krajowego rejestru potencjalnych dawców dołącza od 100 do 200 osób. Z tego 1 osoba uratowała już komuś życie. Im więcej osób weźmie udział w badaniach, tym oczywiście lepiej – jest to niezwykle ważne, ponieważ tylko 1 na 10 000 osób posiada antygeny HLA, które mogą pomóc potencjalnemu biorcy.

Badanie polega na pobraniu krwi połączonym z analizą antygenów zdolności tkankowej (HLA) danego dawcy.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie http://szpikcity.wordpress.com
M. Kryńska








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek