Szokujące komentarze internautów w kampanii Muzeum Polin
Kampania „Inne słowa, ten sam hejt”, w ramach której zrealizowano spot „Złe słowa” uświadamia o krzywdzącej sile antysemickich wypowiedzi obecnych w przestrzeni publicznej. W inicjatywie Muzeum Historii Żydów Polskich Polin wzięli udział min. Seweryn Blumsztajn, Agnieszka Arnold, Józef Lebenbaum, Krzysztof Topolski oraz Daniel Passent. Kampania społeczna jest częścią szerokiego programu „Obcy w domu. Wokół marca ‘68”, którego centralnym punktem jest wystawa czasowa w Muzeum POLIN.
„Inna historia, taki sam hejt” przeciwstawia się współczesnej fali nienawiści wobec Żydów, zakorzenionej w przeszłości. Muzeum Historii Żydów Polskich Polin we współpracy z z agencją Saatchi &Saatchi IS przedstawia szokujący spot „Złe słowa”, którego celem jest zwrócenie uwagi na plagę antysemickich wulgarnych komentarzy internautów. Aktorzy odczytują w nagraniu prawdziwe, nienawistne wypowiedzi pochodzące z polskich stron Facebooka, YouTube’a, Twittera oraz portali WPolityce.pl i WRealu24.pl.
Nienawiść zaczyna się od słów#innahistoriatakisamhejt
Opublikowany przez Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN 27 marca 2018
W wyniku antysemickiej kampanii rozpętanej przez komunistyczne władze w 1698r wyrzucono z Polski około 13 tys. Polaków żydowskiego pochodzenia. „Dziś powracają nienawistne hasła sprzed pięćdziesięciu lat”. W sieci masowo spotykamy się z hejtem. Wciąż wiele osób myśli kategoriami rasizmu, ksenofobii, antysemityzmu, szowinizmu – i te myśli werbalizuje w postaci nienawistnych słów i komentarzy. Akcja pokazuje, że pogardliwe treści publikowane w internecie i mediach na masową skalę nie są marginalnym zjawiskiem
– Naszą kampanią chcemy zwrócić uwagę, że mowa nienawiści, ksenofobia i antysemityzm mogą prowadzić do dramatycznych konsekwencji i dotykają konkretnych ludzi i środowiska. Sprzeciwiamy się hejtowi w jakiekolwiek formie. Działamy, bo obojętność jest najgorszą z postaw – komentuje Tomasz Pawlikowski, chairman i CEO Publicis Communications w Polsce.
W ramach kampanii Muzeum Polin opublikowano także spot „Kronika hejtu”, w którym w antysemicki hejt internautów przytaczano w formie wypowiedzi osób w trakcie ulicznej sondy. Na zakończenie spotu Muzeum Polin zaprasza na swoją czasową wystawę „Obcy w domu”, poświęconej wydarzeniom z Marca 1968 r.
Czy współczesna retoryka antysemicka różni się od tej sprzed 50 lat? Obejrzyj film, poznaj historię. Nie pozwólmy, żeby się powtórzyła. #innahistoriatakisamhejt
Opublikowany przez Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN 21 marca 2018
Czy współczesna retoryka antysemicka różni się od tej sprzed 50 lat?
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka