logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Szczepionka za paczkę
06.06.2008
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Szczepionka za paczkę



Co trzy minuty na świecie z powodu tężca umiera jedno dziecko. Ponad 140 000 nowo narodzonych dzieci i 30 000 matek umiera każdego roku z powodu tej choroby, w trakcie pierwszego tygodnia po porodzie.

Takim tragediom można zapobiec dzięki szczepionce, która podana ciężarnej kobiecie chroni zarówno ją, jak i jej nienarodzone dziecko. Pampers i UNICEF prowadzą wspólna akcję „1 paczka = 1 szczepionka”. Zakup jednej paczki pieluszek lub chusteczek Pampers finansuje jedną szczepionkę chroniącą życie dziecka i jego mamy. Akcja będzie trwała od czerwca do sierpnia 2008.

W Polsce problem umieralności z powodu tężca został wyeliminowany wiele lat temu dzięki programowi obowiązkowych szczepień. Choroba ta nadal zabiera życie dzieciom i ich matkom aż w 47 krajach świata.

W ubiegłych latach akcja UNICEF i Pampers została przeprowadzona w 20. krajach. Do tej pory, dzięki mechanizmowi „1 paczka = 1 szczepionka” marka Pampers przekazała UNICEF fundusze, które pozwoliły na zakup 46 milionów szczepionek.

Tężec wywoływany jest przez bakterię – laseczkę tężca (Clostridium tetani), która powszechnie występuje w przyrodzie, a do organizmu człowieka dostaje się przez otwarte rany. Do zakażeń tężcem dochodzi najczęściej na obszarach wiejskich, w biednych regionach, gdzie dostęp do opieki medycznej jest bardzo ograniczony. Wiele nowo narodzonych dzieci i ich matek umiera we własnych domach, tak, że ani narodziny, ani śmierć nie są rejestrowane przez miejscowe władze lub służby medyczne.

Jeszcze 8 lat temu każdego roku z powodu tężca umierało na świecie ponad 215 000 dzieci. Dzięki kampaniom szczepień prowadzonym przez UNICEF i jego partnerów tę liczbę udało się zredukować o 35%.

W Polsce w program walki z tężcem zaangażowała się Małgorzata Foremniak, Ambasador Dobrej Woli UNICEF, która w marcu tego roku była z misją w Demokratycznej Republice Konga, by zapoznać się z programami szczepień prowadzonymi przez UNICEF.

Więcej informacji o akcji na stronie www.pampers.pl/unicef








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek