Co trzy minuty na świecie z powodu tężca umiera jedno dziecko. Ponad 140 000 nowo narodzonych dzieci i 30 000 matek umiera każdego roku z powodu tej choroby, w trakcie pierwszego tygodnia po porodzie.
Takim tragediom można zapobiec dzięki szczepionce, która podana ciężarnej kobiecie chroni zarówno ją, jak i jej nienarodzone dziecko. Pampers i UNICEF prowadzą wspólna akcję „1 paczka = 1 szczepionka”. Zakup jednej paczki pieluszek lub chusteczek Pampers finansuje jedną szczepionkę chroniącą życie dziecka i jego mamy. Akcja będzie trwała od czerwca do sierpnia 2008.
W Polsce problem umieralności z powodu tężca został wyeliminowany wiele lat temu dzięki programowi obowiązkowych szczepień. Choroba ta nadal zabiera życie dzieciom i ich matkom aż w 47 krajach świata.
W ubiegłych latach akcja UNICEF i Pampers została przeprowadzona w 20. krajach. Do tej pory, dzięki mechanizmowi „1 paczka = 1 szczepionka” marka Pampers przekazała UNICEF fundusze, które pozwoliły na zakup 46 milionów szczepionek.
Tężec wywoływany jest przez bakterię – laseczkę tężca (Clostridium tetani), która powszechnie występuje w przyrodzie, a do organizmu człowieka dostaje się przez otwarte rany. Do zakażeń tężcem dochodzi najczęściej na obszarach wiejskich, w biednych regionach, gdzie dostęp do opieki medycznej jest bardzo ograniczony. Wiele nowo narodzonych dzieci i ich matek umiera we własnych domach, tak, że ani narodziny, ani śmierć nie są rejestrowane przez miejscowe władze lub służby medyczne.
Jeszcze 8 lat temu każdego roku z powodu tężca umierało na świecie ponad 215 000 dzieci. Dzięki kampaniom szczepień prowadzonym przez UNICEF i jego partnerów tę liczbę udało się zredukować o 35%.
W Polsce w program walki z tężcem zaangażowała się Małgorzata Foremniak, Ambasador Dobrej Woli UNICEF, która w marcu tego roku była z misją w Demokratycznej Republice Konga, by zapoznać się z programami szczepień prowadzonymi przez UNICEF.
Więcej informacji o akcji na stronie www.pampers.pl/unicef
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile
-
01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska
-
25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka
-
17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
InPost ratuje życie
-
10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

