logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  06.06.2008

Szczepionka za paczkę



Co trzy minuty na świecie z powodu tężca umiera jedno dziecko. Ponad 140 000 nowo narodzonych dzieci i 30 000 matek umiera każdego roku z powodu tej choroby, w trakcie pierwszego tygodnia po porodzie.

Takim tragediom można zapobiec dzięki szczepionce, która podana ciężarnej kobiecie chroni zarówno ją, jak i jej nienarodzone dziecko. Pampers i UNICEF prowadzą wspólna akcję „1 paczka = 1 szczepionka”. Zakup jednej paczki pieluszek lub chusteczek Pampers finansuje jedną szczepionkę chroniącą życie dziecka i jego mamy. Akcja będzie trwała od czerwca do sierpnia 2008.

W Polsce problem umieralności z powodu tężca został wyeliminowany wiele lat temu dzięki programowi obowiązkowych szczepień. Choroba ta nadal zabiera życie dzieciom i ich matkom aż w 47 krajach świata.

W ubiegłych latach akcja UNICEF i Pampers została przeprowadzona w 20. krajach. Do tej pory, dzięki mechanizmowi „1 paczka = 1 szczepionka” marka Pampers przekazała UNICEF fundusze, które pozwoliły na zakup 46 milionów szczepionek.

Tężec wywoływany jest przez bakterię – laseczkę tężca (Clostridium tetani), która powszechnie występuje w przyrodzie, a do organizmu człowieka dostaje się przez otwarte rany. Do zakażeń tężcem dochodzi najczęściej na obszarach wiejskich, w biednych regionach, gdzie dostęp do opieki medycznej jest bardzo ograniczony. Wiele nowo narodzonych dzieci i ich matek umiera we własnych domach, tak, że ani narodziny, ani śmierć nie są rejestrowane przez miejscowe władze lub służby medyczne.

Jeszcze 8 lat temu każdego roku z powodu tężca umierało na świecie ponad 215 000 dzieci. Dzięki kampaniom szczepień prowadzonym przez UNICEF i jego partnerów tę liczbę udało się zredukować o 35%.

W Polsce w program walki z tężcem zaangażowała się Małgorzata Foremniak, Ambasador Dobrej Woli UNICEF, która w marcu tego roku była z misją w Demokratycznej Republice Konga, by zapoznać się z programami szczepień prowadzonymi przez UNICEF.

Więcej informacji o akcji na stronie www.pampers.pl/unicef


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


  • 05.12.2022

    4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów


  • 29.11.2022

    Fundacja Dorastaj z Nami zwyciężyła w konkursie Raporty Zrównoważonego Rozwoju


  • 24.11.2022

    Butik Pełen Dobra udzielił wsparcia 60 tysiącom osób


  • 09.11.2022

    Znamy zwycięzców 23. edycji Effie Awards Poland


  • 11.10.2022

    Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek