Co trzy minuty na świecie z powodu tężca umiera jedno dziecko. Ponad 140 000 nowo narodzonych dzieci i 30 000 matek umiera każdego roku z powodu tej choroby, w trakcie pierwszego tygodnia po porodzie.
Takim tragediom można zapobiec dzięki szczepionce, która podana ciężarnej kobiecie chroni zarówno ją, jak i jej nienarodzone dziecko. Pampers i UNICEF prowadzą wspólna akcję „1 paczka = 1 szczepionka”. Zakup jednej paczki pieluszek lub chusteczek Pampers finansuje jedną szczepionkę chroniącą życie dziecka i jego mamy. Akcja będzie trwała od czerwca do sierpnia 2008.
W Polsce problem umieralności z powodu tężca został wyeliminowany wiele lat temu dzięki programowi obowiązkowych szczepień. Choroba ta nadal zabiera życie dzieciom i ich matkom aż w 47 krajach świata.
W ubiegłych latach akcja UNICEF i Pampers została przeprowadzona w 20. krajach. Do tej pory, dzięki mechanizmowi „1 paczka = 1 szczepionka” marka Pampers przekazała UNICEF fundusze, które pozwoliły na zakup 46 milionów szczepionek.
Tężec wywoływany jest przez bakterię – laseczkę tężca (Clostridium tetani), która powszechnie występuje w przyrodzie, a do organizmu człowieka dostaje się przez otwarte rany. Do zakażeń tężcem dochodzi najczęściej na obszarach wiejskich, w biednych regionach, gdzie dostęp do opieki medycznej jest bardzo ograniczony. Wiele nowo narodzonych dzieci i ich matek umiera we własnych domach, tak, że ani narodziny, ani śmierć nie są rejestrowane przez miejscowe władze lub służby medyczne.
Jeszcze 8 lat temu każdego roku z powodu tężca umierało na świecie ponad 215 000 dzieci. Dzięki kampaniom szczepień prowadzonym przez UNICEF i jego partnerów tę liczbę udało się zredukować o 35%.
W Polsce w program walki z tężcem zaangażowała się Małgorzata Foremniak, Ambasador Dobrej Woli UNICEF, która w marcu tego roku była z misją w Demokratycznej Republice Konga, by zapoznać się z programami szczepień prowadzonymi przez UNICEF.
Więcej informacji o akcji na stronie www.pampers.pl/unicef
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy