logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  18.03.2015

„Syntetyczne dzieci”? Bojkot Dolce&Gabbana



Duet znanych projektantów mody Dolce&Gabbana, w którego skład wchodzą Domenico Dolce i Stefano Gabbana, wypowiedziami dla włoskiego magazynu „Panorama” zirytował Eltona Johna… a za piosenkarzem poszli m.in. Ricky Martin, Victoria Beckham i Courtney Love. Jak podaje tvn24.pl, wypowiedź skrytykowała także polska premier Ewa Kopacz.

Co się stało? Projektanci – sami otwarcie mówiący o swoim homoseksualizmie – skrytykowali możliwość adoptowania dzieci przez osoby o nieheteroseksualnej orientacji, a także zapłodnienie metodą in vitro. Mówili o jednym rodzaju tradycyjnej rodziny, a dzieci urodzone po zapłodnieniu in vitro określili jako „stworzone chemicznie” i „syntetyczne”.

Jako pierwszy zareagował Elton John, który ze swoim mężem wychowuje dwóch synów poczętych metodą in vitro. W poście na Instagramie przypomniał, że ta metoda pozwoliła na rodzicielstwo wielu parom, tak homo- jak i heteroseksualnym, na spełnienie marzeń o rodzicielstwie. „Jak śmiecie nazywać moje piękne dzieci ?” pytał, nawołując do bojkotu firmy. Projektanci w zamian za hashtag „BoycottDolce&Gabbana” zaproponowali hashtag „#BoycottEltonJohn”, stwierdzili jednak, że ich celem nie było urażenie nikogo, sami wierzą zaś w wolność wypowiedzi i mają swoje zdanie na określone tematy – co nie oznacza, że nie rozumieją innych.

Do krytyki modowego duetu przyłączyły się jednak znane osoby – Ricky Martin, Victoria Beckham, Courtney Love, Ryan Murphy, Alice Evans i John Barrowman. Określenie „syntetyczne dzieci” uznała za niedopuszczalne i stygmatyzujące także Ewa Kopacz. Jak na razie w sieci wygrywają przeciwnicy wypowiedzi D&G – jak podaje serwis gaystarnews.com, na 16 marca hashtag #BoycottDolce&Gabbana został użyty w sieci 30 tys. razy, podczas gdy celujący w Johna 1500.

Projektanci zorganizowali ostatnio ciepło przyjęty pokaz „Viva la Mamma”, na którym pokazali kreacje z nadrukami inspirowanymi dziecięcymi rysunkami, a wystąpiły w nich kobiety w ciąży i matki z dziećmi.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 12.05.2023

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 02.11.2022

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek