logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Symulacje stwardnienia rozsianego
26.04.2010
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Symulacje stwardnienia rozsianego



20 kwietnia na warszawskim Uniwersytecie Medycznym firma Gedeon Richter zainaugurowana ogólnopolską kampanię „Mam SM”. To inicjatywa adresowana bezpośrednio do studentów medycyny, dzięki której przyszli lekarze będą mogli poczuć, z jakimi problemami zmagają się chorzy na stwardnienie rozsiane.

– Cieszę się, że ta akcja skierowana jest właśnie do nas. Wśród nas są nie tylko przyszli neurolodzy, ale również lekarze innych specjalności. Każdy z nas może wśród swojego otoczenia spotkać chorych na SM, a w przypadku lekarza ważne jest, aby umiał trafnie i szybko postawić diagnozę i skierować na odpowiednie leczenie. Z drugiej strony istotna jest także empatia. Ufam, że ta inicjatywa pomoże nam lepiej poczuć ich problemy i dzięki temu być lepszymi specjalistami – mówi Filip Dąbrowski z Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Medycyny IFMSA Poland.

Podczas akcji na uniwersytetach (m.in. w Krakowie, Poznaniu i Białymstoku) ustawiane są stoiska komputerowe, przy których studenci mogą korzystać z symulacji MamSM. Symulacja zwraca uwagę na problemy dnia codziennego, z jakimi zmagają się chorzy na stwardnienie rozsiane. Wcielając się w postać osoby chorej na SM użytkownik serwisu ma za zadanie wykonać kilka codziennych czynności, które zdrowym osobom nie sprawiają kłopotu, zaś chorym na stwardnienie rozsiane nastręczają wiele trudności. Symulacja pokazuje, jakie problemy ze wzrokiem, słuchem, kontrolą ruchów czy utrzymaniem równowagi mogą mieć pacjenci. Aby zobrazować stan chorego na różnych etapach rozwoju choroby zadania zostały przygotowane na kilku poziomach trudności.

– Stwardnienie rozsiane jest najczęstszą chorobą neurologiczną centralnego systemu nerwowego diagnozowaną wśród ludzi młodych, między 20 a 40 rokiem życia. Naszą kampanię informacyjną kierujemy do studentów medycyny, przyszłych lekarzy, z pewnością również neurologów, ale jednocześnie rówieśników osób, u których rozpoznaje się SM. Symulacja choroby, z którą mogą się zapoznać pomaga zrozumieć objawy choroby i chociaż wirtualnie odczuć z jakimi trudnościami borykają się ich chorzy równolatkowie, bądź przyszli pacjenci. – mówi Magdalena Bober z firmy Gedeon Richter Marketing Polska Sp. z o.o.

Kampanię wspiera Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek