20 kwietnia na warszawskim Uniwersytecie Medycznym firma Gedeon Richter zainaugurowana ogólnopolską kampanię „Mam SM”. To inicjatywa adresowana bezpośrednio do studentów medycyny, dzięki której przyszli lekarze będą mogli poczuć, z jakimi problemami zmagają się chorzy na stwardnienie rozsiane.
– Cieszę się, że ta akcja skierowana jest właśnie do nas. Wśród nas są nie tylko przyszli neurolodzy, ale również lekarze innych specjalności. Każdy z nas może wśród swojego otoczenia spotkać chorych na SM, a w przypadku lekarza ważne jest, aby umiał trafnie i szybko postawić diagnozę i skierować na odpowiednie leczenie. Z drugiej strony istotna jest także empatia. Ufam, że ta inicjatywa pomoże nam lepiej poczuć ich problemy i dzięki temu być lepszymi specjalistami – mówi Filip Dąbrowski z Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Medycyny IFMSA Poland.
Podczas akcji na uniwersytetach (m.in. w Krakowie, Poznaniu i Białymstoku) ustawiane są stoiska komputerowe, przy których studenci mogą korzystać z symulacji MamSM. Symulacja zwraca uwagę na problemy dnia codziennego, z jakimi zmagają się chorzy na stwardnienie rozsiane. Wcielając się w postać osoby chorej na SM użytkownik serwisu ma za zadanie wykonać kilka codziennych czynności, które zdrowym osobom nie sprawiają kłopotu, zaś chorym na stwardnienie rozsiane nastręczają wiele trudności. Symulacja pokazuje, jakie problemy ze wzrokiem, słuchem, kontrolą ruchów czy utrzymaniem równowagi mogą mieć pacjenci. Aby zobrazować stan chorego na różnych etapach rozwoju choroby zadania zostały przygotowane na kilku poziomach trudności.
– Stwardnienie rozsiane jest najczęstszą chorobą neurologiczną centralnego systemu nerwowego diagnozowaną wśród ludzi młodych, między 20 a 40 rokiem życia. Naszą kampanię informacyjną kierujemy do studentów medycyny, przyszłych lekarzy, z pewnością również neurologów, ale jednocześnie rówieśników osób, u których rozpoznaje się SM. Symulacja choroby, z którą mogą się zapoznać pomaga zrozumieć objawy choroby i chociaż wirtualnie odczuć z jakimi trudnościami borykają się ich chorzy równolatkowie, bądź przyszli pacjenci. – mówi Magdalena Bober z firmy Gedeon Richter Marketing Polska Sp. z o.o.
Kampanię wspiera Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego.
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile
-
01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
„Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska
-
25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka
-
17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
InPost ratuje życie
-
10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

