logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Światło dla dzieci
03.06.2009
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Światło dla dzieci



Od 1 czerwca za każdą sprzedaną lampkę SUNNAN, IKEA przekaże drugą taką samą dla organizacji UNICEF. Lampka, wyposażona w przyjazną dla środowiska baterię słoneczną oraz energooszczędną diodę LED, może dostarczyć światło na około 4 godziny i nie wymaga przy tym żadnego elektrycznego okablowania. Została zaprojektowana przede wszystkim z myślą o krajach rozwijających się, w których często brakuje lub nie ma dostępu do elektryczności, i gdzie miliony dzieci nie może czytać, pisać ani uczyć się po zmroku.

Celem akcji jest poprawa dostępu do edukacji dzieci w krajach rozwijających się. – Miliony dzieci nie może czytać, pisać ani uczyć się po zachodzie słońca, ograniczając w ten sposób swoje szanse na rozwój i edukację – mówi Marianne Barner, Szefowa Inicjatywy Społecznej IKEA.

Akcja angażuje wszystkie domy meblowe IKEA na świecie. Pierwsze dostawy lamp będą skierowane do Pakistanu, by pomóc dzieciom, żyjącym w obozach dla uchodźców. Dzieci i ich rodziny musiały opuścić swoje domy położone w strefie niebezpiecznych walk, toczących się w Beludżystanie (największej prowincji Pakistanu) i Północno- Zachodniej Prowincji Granicznej.

Lampka, zaprojektowana przez Nickolasa Cortolezzis oprócz walorów technologicznych charakteryzuje dobra stylistyka. Produkuje światło dzięki przyjaznej dla środowiska baterii słonecznej oraz diodzie elektroluminescencyjnej. Lampka jest bezprzewodowa, zupełnie niezależna od głównego źródła zasilania i produkuje światło wtedy, gdy bateria słoneczna jest w pełni naładowana. Ładowanie zajmuje około 9 godzin w słoneczny dzień.








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek