Wystarczy trochę uwagi, aby "nie dać się zrobić w jajo" i uniknąć kradzieży w autobusie. W okresie przedświątecznym kieszonkowi złodzieje działają intensywniej, wykorzystując zabieganie podróżnych i większy tłok w komunikacji miejskiej.
Od 23 marca w pojazdach Zarządu Transportu Miejskiego będą o tym przypominać plakaty z hasłem "Nie daj się zrobić w jajo". To kolejna odsłona kampanii społeczno-edukacyjnej, którą ZTM prowadzi wspólnie z Wydziałem Wywiadowczo-Patrolowym Komendy Stołecznej Policji. Kampania potrwa do 6 kwietnia. Plakaty nakłaniające do zachowania większej czujności będzie można zobaczyć w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM, w gablotach na stacjach metra oraz w wybranych pojazdach komunikacji miejskiej. Na ekranach LCD umieszczonych w taborze będzie można także zobaczyć spoty informacyjne.
Warszawska policja opracowała krótki zbiór zasad bezpieczeństwa, do których przestrzegania zachęca kampania:
1. Torebkę zawsze trzymaj zamkniętą przed sobą.
2. Nie pokazuj zawartości portfela.
3. Noś przy sobie tylko niezbędną gotówkę.
4. Nie noś portfela w tylnych kieszeniach spodni.
5. Nie noś portfela w zewnętrznych kieszeniach ubrania.
W akcji uczestniczą policjanci prewencji i nieumundurowani wywiadowcy, którzy będą podróżować w pojazdach komunikacji miejskiej oraz pojawią się też tam, gdzie swoich ofiar mogą szukać złodzieje.
zobacz także
-
14.05.2025Wydarzenia
Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
10.05.2025slider
Trójka o kobietach w kosmosie
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
08.05.2025Kampanie
„Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze
-
04.05.2025Kampanie
Robert Lewandowski o wykluczeniu