logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  26.05.2009

Świat naszych dzieci

Your browser does not support the video tag.


Brytyjska organizacja Leicester City Teenage Pregnancy and Parenthood Partnership przeprowadziła w internecie kampanię skierowaną do młodzieży. Spot wideo stanowiący główny element kampanii jest stylizowany na krótki reportaż przygotowany za pomocą telefonu komórkowego i ma sprawiać wrażenie amatorskiego nagrania. Na filmie widzimy scenę, w której nastoletnia uczennica rodzi dziecko na boisku szkolnym. Film jest bardzo dynamiczny i sprawia wrażenie autentycznego, ale popularność na miarę reklamy wirusowej przyniósł mu skandal. Użytkownicy internetu chętnie oglądali i przesyłali sobie nawzajem spot w ramach serwisów społecznościowych. Administratorzy YouTube.com uznali nawet po kilku dniach, że spot jest zbyt drastyczny i nie spełnia wymagań polityki serwisu, a w konsekwencji jego oryginalna wersja została usunięta. Oczywiście szybko pojawiły się nowe wersje, rozpowszechniane przez użytkowników.

Komentarze na temat tej śmiałej realizacji pojawiły się nie tylko w serwisach internetowych, ale również w radiu i telewizji – w głównych wydaniach wieczornych serwisów informacyjnych. Filmowi reklamowemu towarzyszyło ogólne oburzenie spowodowane nieludzkim traktowaniem kwestii porodu i macierzyństwa przez autorów kampanii. Faktycznie, kampania nie niesie za sobą konkretnego przesłania do młodych ludzi i bazuje na szoku, ale być może warto się zastanowić czy wydarzenia przedstawione w filmie odbiegają tak bardzo od rzeczywistości i czy to nie ona jest tu czynnikiem szokowym. Prawdopodobnie gdyby taka sytuacja miała miejsce w rzeczywistości, wszystko odbyłoby się w podobny sposób jak na filmie – krzyki, wrzaski, chaos, dezorientacja, skandal – a potem do sieci trafiłby film przygotowany przez jednego z uczniów. Pewne treści przekazywane przez media są ciągle tematem tabu, pomimo tego, że codziennie napotykamy na różne podobnie kontrowersyjne treści w sąsiedztwie.

Nic to może odkrywczego, ale ludzie lubią sensację uwiecznioną w postaci filmu od 1912 roku, kiedy to Franz Reichelt stając na balustradzie tarasu widokowego wieży Eiffla, testując swój najnowszy wynalazek – specyficzny rodzaj spadochronu w formie płaszcza, nieumyślnie popełnił samobójstwo spadając jak kamień na ziemię. Całe wydarzenie uwieczniła kamera i do dziś możemy oglądać ten film na serwisach społecznościowych traktując go jako głos minionej epoki. A spot, który dziś nas szokuje, za kilkadziesiąt lat stanie się analizowanym wytworem kultury i zapisem historycznym z epoki „społeczności teatru ulicy”.
Bartłomiej Piekło

PS.
Film opublikowany w Internecie przez Leicester City Teenage Pregnancy and Parenthood Partnership jest wprowadzeniem do serialu internetowego, którego emisja rozpocznie się w czerwcu. Ponieważ w tej sytuacji trudno oceniać całą kampanię, skupię się na tej jednej egzekucji. Trzy lata temu wyemitowano film firmowany przez brytyjskie Ministerstwo Transportu oparty na tym samym pomyśle egzekucyjnym. W porównaniu film Leicester City Teenage Pregnancy and Parenthood Partnership wypada blado i wtórnie. Przedstawiona historia jest z jednej strony niewiarygodna, z drugiej – nie jest specjalnie bardziej szokująca od „zwykłych” filmów nagrywanych za pomocą telefonów komórkowych i umieszczanych na Youtube przez młodzież.
Witek Koroblewski (Young & Rubicam Poland)


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 12.05.2023

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 02.11.2022

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek