Operacje plastyczne stają się coraz bardziej popularne i łatwiej dostępne. Z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP we wrześniu 2008 roku wynika, że prawie 58% Polek chciałoby wydawać więcej pieniędzy na urodę i modę. Ponad 40% kobiet używa kosmetyków poprawiających wygląd skóry. 67% Polaków nie potrafi wymienić żadnego zabiegu z zakresu medycyny estetycznej, prawie tyle samo respondentów twierdzi, że takie zabiegi może wykonywać kosmetyczka lub nie wie, kto jest w tym kompetentny. Takie wskaźniki stają się przepustką dla wielu oszustów, którzy bogacą się kosztem zdrowia swoich klientów.
Kampania „Świadome piękno”, która rozpoczęła się 28 października 2008 r., zorganizowana przez szwedzką firmę biotechnologiczną Q-MED, ma na celu zwrócenie uwagi konsumentów i lekarzy na jakość oraz bezpieczeństwo preparatów stosowanych w medycynie estetycznej.
– Wokół medycyny estetycznej powstało teŜ wiele mitów i uprzedzeń. Kampanię „Świadome piękno” adresujemy zarówno do pacjentów, jak i do specjalistów, aby podnieść poziom wiedzy, bezpieczeństwa i jakości wykonywanych zabiegów – mówi Krzysztof Buchowiecki, Dyrektor Generalny Q-MED Polska.
Kampania wspierana jest przez ekspertów w dziedzinie chirurgii plastycznej, znanych lekarzy, producentów wypełnień i „ulepszaczy ciała” i Sekcję Medycyny Estetycznej Polskiego Towarzystwa Lekarskiego.
Na potrzeby kampanii powstała strona www.swiadomepiekno.pl, na której zamieszczono informacje dotyczące medycyny estetycznej, artykuły o najnowszych trendach i standardach bezpieczeństwa zabiegów oraz listę bezpiecznych gabinetów. Dedykowana aplikacja umożliwia internautom zadawanie pytań ekspertom.
A. Kropelnicka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy