logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Swawolny Gdańsk
03.09.2010
Tematy: Kampanie, Polska, Marketing regionalny

Swawolny Gdańsk

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


"Osz ty k… Wujku Andrzeju, wujku Andrzeju!" Monisia wystrzeliwuje się w powietrze, goły rolnik wskakuje do snopowiązałki, by po chwili z niej wypaść z niej otoczony belą siana, a kierowca autobusu na motylich skrzydłach unosi się w niebo. Oto viralowa kampania promująca Gdańsk.

Ideą spotów jest pokazanie Gdańska jako miasta, gdzie człowiek czuje się wolny. Według autorów kampanii do zachowań wolnych ludzi należą szaleństwa – czy to latanie przy pomocy plastikowych skrzydeł czy wystrzeliwanie się ze sznura na bieliznę w kierunku stoczni (to jedyny widoczny gdański akcent we wszystkich trzech filmach) czy bieganie w sianie, czy… – prawdopodobnie powstanie jeszcze wiele filmów inspirowanych tymi trzema, z innymi pomysłami na zilustrowanie "wolności", co oddolnie przedłuży żywot kampanii.

Spoty stylizowane są na amatorskie nagrywane telefonem filmy, umieszczane przez internautów na portalach typu YouTube. Rozpowszechniane są metodą marketingu wirusowego.

Kierownik Referatu Wizerunku Miasta UM Gdańsk tłumaczy, że mieszkańcy tego miasta (niegdysiejszego Wolnego Miasta Gdańska) inspirowani są do ekspresji swojej wolności przez tajemnicze „fale GDN”. Ich obecność została potwierdzona naukowo przez Instytut Rezonansu i Interferencji, którego pracownicy w białych kombinezonach mierzyli natężenie tychże fal w największych miastach Polski (to z kolei w ramach kampanijnych eventów).

Kampania ma również swój oficjalny spot telewizyjny przedstawiający charakterystyczne dla miasta punkty, przez które prześlizgują się kolorowe fale. Na stronie www.dotknijwolnosci.pl niedługo ruszą konkursy dla mieszkańców.

Zdania internautów, do których przede wszystkim adresowana była pierwsza część akcji, póki co są podzielone. W sondzie na temat projektu, zamieszczonej przez portal trojmiasto.pl, zagłosowało ponad 1600 osób – 52% kampania się podoba, 48% nie.
A. Postek



Nazwa kampanii:
Dotknij wolności
Czas:
2010.8.26
Nadawca:
Miasto Gdańsk
Media:
Internet, happeningi, telewizja
Wykonawca:
DSK
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Gdańsk. Dotknij wolności





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek