logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  21.11.2012

Studenci przeciwko dużym biustom



A dokładniej – przeciwko uzależnianiu pewności siebie od rozmiaru stanika. Grupa holenderskich studentów, w tym członkowie amsterdamskiej grupy Młodych Socjalistów, zaprotestowała przeciwko reklamie kliniki Velthuis, oferującej usługi z zakresu chirurgii estetycznej.

Na plakatach wykorzystano wizerunek młodej, roznegliżowanej blondynki, zastanawiającej się „Czemu znów ośmieliłam się włożyć tę sukienkę?”. Podpis pod zdjęciem wyjaśnia, że „po zabiegu powiększenia piersi wiele kobiet ma więcej pewności siebie”. Całości dopełnia slogan reklamowy „Ładne ciało, ładna twarz. Klinika Velthuis”.

Kampania reklamowa spotkała się z reakcją grupy dwunastu młodych ludzi, notabene pod przewodnictwem mężczyzny: dwudziestotrzyletniego Jima Selmeijera. Magistrant w dziedzinie neurobiologii skrzyknął grono znajomych, którzy wspólnie przygotowali odpowiedź na akcję. Konwencja stworzonego przez nich plakatu była identyczna, jednak modelka (w takiej samej sukience jak w oryginalnej reklamie) była obdarzona niedużym biustem. Choć bohaterka zadawała sobie to samo pytanie co jej poprzedniczka, odpowiedź była inna. Zachętę do operacji i reklamę kliniki zastąpiły stwierdzenia: „Wiele kobiet nie daje sie onieśmielić idealnym obrazem” oraz „Pewność siebie: niezależna od twojego rozmiaru stanika”. Organizatorzy swoje plakaty umieszczają obok reklam Velthuis.

Selmeijer tłumaczy, że jego celem nie jest całkowity bojkot operacji plastycznych, a podkreślenie, że interwencja chirurgiczna nie jest w stanie zmienić sposobu myślenia człowieka na swój własny temat. Twierdzi, że wiele jest świadomych swojej wartości kobiet, które nie przystają do lansowanego w kulturze popularnej wzorca i swoją akcją chce przypomnieć o ich istnieniu.

Akcja spotkała się z zainteresowaniem mediów, a jej strona na Facebooku ma kilkuset fanów. Na uwagę zasługuje zwłaszcza fakt, że jej inicjatorem jest przedstawiciel tej płci, po której raczej by się tego nie spodziewano w pierwszej kolejności… a może niesłusznie? Skoro jednak i mężczyźni aktywnie zabierają głos w tej sprawie, sprawa obowiązujących kanonów urody oraz ich roli w życiu człowieka wraca po raz kolejny pod rozwagę.

Aleksandra Postek

Podziękowania dla Katji Abramovej za tłumaczenie z holenderskiego.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 12.05.2023

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 02.11.2022

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek