Od początku września na billboardach w całym kraju Fundacja Banku Ochrony Środowiska prowadzi kampanię „To śmieci tuczą dzieci” w ramach prowadzonego przez nią programu „Aktywnie po zdrowie”, który ma za zadanie zmienić złe nawyki żywieniowe oraz zwiększyć aktywność fizyczną dzieci i młodzieży.
Kampania kierowana jest do rodziców i ma uzmysłowić im jak niedobre dla zdrowia dziecka jest „śmieciowe” jedzenie, które dodatkowo prowadzi do otyłości. W ciągu ostatnich 20 lat trzykrotnie wzrosła liczba przypadków występowania otyłości wśród dzieci i młodzieży. Wynika to przede wszystkim z niewiedzy i nieświadomości, jakie składniki występują w wielu popularnych produktach żywnościowych i jakie spustoszenie powodują w organizmie młodego człowieka. W Polsce obecnie co piąte dziecko w wieku szkolnym cierpi na otyłość.
– Ten plakat ma wyrażać bardzo proste przesłanie – wyjaśnia Barbara Lewicka-Kłoszewska, wiceprezes Zarządu Fundacji BOŚ. – Mówimy stop zaśmiecaniu żołądków naszych dzieci. Apelujemy: Pomyśl o konsekwencjach, zanim kierując się telewizyjną reklamą kupisz kolejny słodzony napój, batonik lub chipsy.
W programie „Aktywnie po zdrowie” mogą uczestniczyć szkoły korzystając z przygotowanych przez fundację BOŚ lekcji tematycznych, warsztatów itp. W pilotażowym programie, który potrwa do końca roku szkolnego, weźmie udział 200 szkół.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO