Od początku września na billboardach w całym kraju Fundacja Banku Ochrony Środowiska prowadzi kampanię „To śmieci tuczą dzieci” w ramach prowadzonego przez nią programu „Aktywnie po zdrowie”, który ma za zadanie zmienić złe nawyki żywieniowe oraz zwiększyć aktywność fizyczną dzieci i młodzieży.
Kampania kierowana jest do rodziców i ma uzmysłowić im jak niedobre dla zdrowia dziecka jest „śmieciowe” jedzenie, które dodatkowo prowadzi do otyłości. W ciągu ostatnich 20 lat trzykrotnie wzrosła liczba przypadków występowania otyłości wśród dzieci i młodzieży. Wynika to przede wszystkim z niewiedzy i nieświadomości, jakie składniki występują w wielu popularnych produktach żywnościowych i jakie spustoszenie powodują w organizmie młodego człowieka. W Polsce obecnie co piąte dziecko w wieku szkolnym cierpi na otyłość.
– Ten plakat ma wyrażać bardzo proste przesłanie – wyjaśnia Barbara Lewicka-Kłoszewska, wiceprezes Zarządu Fundacji BOŚ. – Mówimy stop zaśmiecaniu żołądków naszych dzieci. Apelujemy: Pomyśl o konsekwencjach, zanim kierując się telewizyjną reklamą kupisz kolejny słodzony napój, batonik lub chipsy.
W programie „Aktywnie po zdrowie” mogą uczestniczyć szkoły korzystając z przygotowanych przez fundację BOŚ lekcji tematycznych, warsztatów itp. W pilotażowym programie, który potrwa do końca roku szkolnego, weźmie udział 200 szkół.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!
-
10.08.2023
Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie
-
28.07.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia
-
27.07.2023
Biedronka zamyka obieg polietylenu
-
18.07.2023
Trwa nabór do 17. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”