Sto lat, sto lat! Nawet tyle nie wystarczy, żeby zapłacić za życie innych. 17 kwietnia 2008 w Lublinie ruszyła pilotażowa kampania „Piłeś? Nie jedź! Włącz myślenie”. Kampania otwiera pierwszy w Polsce zintegrowany program edukacyjno-informacyjny na rzecz przeciwdziałania pijanym kierowcom przy udziale Stowarzyszenia Browary Polskie oraz Polskiego Przemysłu Spirytusowego, którego w zakresie realizacji strategii społecznej odpowiedzialności obsługuje Fabryka Komunikacji Społecznej.
Akcja skierowana jest do młodego odbiorcy w wieku 18 – 30 lat. W ramach kampanii w TVP1, TVP2, TVP Lublin oraz wszystkich kinach na terenie Lublina emitowany będzie film reklamowy kampanii, a lokalne stacje radiowe będą emitowały wersję radiową spotu. Reklamy umieszczone są również na billboardach, na tyłach miejskich autobusów, na stacjach benzynowych i w pubach.
Dzięki wsparciu Krajowego Duszpasterza Kierowców Ks. Mariana Midury hasło kampanii przewodniczyło Drugiej Niedzieli Modlitw za Kierowców 20 kwietnia br., a plakat kampanii został rozwieszony we wszystkich parafiach Kościoła Katolickiego w Polsce.
Celem społecznej kampanii „Piłeś? Nie jedź! Włącz myślenie” jest ograniczenie liczby wypadków „dyskotekowych” powodowanych przez młodzież prowadzącą pojazdy pod wpływem alkoholu, poprzez podniesienie świadomości na temat konsekwencji wypadków. Kreacja kampanii pokazuje nieodwracalne i tragiczne skutki prowadzenia pojazdu w stanie nietrzeźwym.
Strategia komunikacji oraz kreacja zostały przygotowane przez Fabrykę Komunikacji Społecznej. Za produkcję filmową odpowiadało Metro Films.
Kampanię poprzedziły przeprowadzone w Lublinie zogniskowane badania grupowe na grupie docelowej. Okazało się, że wsiadanie za kierownicę po spożyciu alkoholu jest dość powszechnym i akceptowanym przez młodzież zjawiskiem. Sprzyjają mu między innymi reakcje otoczenia – młody człowiek, który postanawia nie pić, ponieważ ma zamiar prowadzić samochód, nie tylko nie jest podtrzymywany w swojej decyzji, ale często wręcz wyśmiewany i namawiany do picia. Szczególnie narażoną na takie zachowania grupą są młodzi mężczyźni.
W czasie badania okazało się, że wykazują się oni szczególnie małą wyobraźnią dotyczącą skutków takiego postępowania – jeśli się czegoś obawiają to jest to utrata prawa jazdy, a poważniejszych skutków związanych z narażeniem życia czy zdrowia swojego i innych nawet nie biorą pod uwagę. – Dlatego właśnie strategia komunikacji nie opiera się na straszeniu śmiercią samego kierowcy, ale na uświadomieniu mu, że może wiele stracić, nie tylko prawo jazdy- może zmarnować całe swoje życie, jeśli wyrządzi komuś krzywdę lub zabije kogoś innego – mówi Ireneusz Stankiewicz z Fabryki Komunikacji Społecznej.
Z kolei jak wynika z badań ilościowych przeprowadzonych w Lublinie na zlecenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przez TNS OBOP prawie 73% młodych Lublinian uważa pijanych kierowców za jedną z głównych przyczyn wypadków drogowych. Co trzeci młody kierowca uważa, że może wypić niewielką ilość alkoholu i prowadzić samochód.
„Kampania Piłeś? Nie jedź! Włącz myślenie. ma na celu uświadomienie jak wielkie i nieodwracalne mogą być konsekwencje jazdy pod pływem alkoholu. – podkreśla Andrzej Grzegorczyk, Sekretarz Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego – Jestem przekonany, że kampania i działania opracowane na podstawie szczegółowych badań i profesjonalnie przygotowane odniosą tak duży sukces, jak to było w przypadku poprzednich kampanii „Włącz myślenie” oraz, że kampania „Piłeś? Nie jedź!” przyczyni się do zmiany postaw polskiego społeczeństwa. Apeluję o rozwagę, brak akceptacji dla prowadzenia po alkoholu we własnym otoczeniu oraz zachęcam do korzystania z alternatywnych rozwiązań przy dobrej zabawie ponieważ życie i zdrowie mamy tylko jedno.”
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy