logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Sprawni zdolni zatrudnieni
05.06.2009
Tematy: Kampanie, Polska, Walka z wykluczeniem społecznym

Sprawni zdolni zatrudnieni

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Do końca czerwca stacje telewizyjne i radiowe emitować będą spoty promujące zatrudnianie osób z niepełnosprawnością. Nową kampanię społeczną "Sprawni zawodowo" prowadzi Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Środki na jej realizację pozyskano z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Celem kampanii jest uświadomienie pracodawcom, że nie muszą co miesiąc odprowadzać do PFRON-u pieniędzy w ramach tzw. „kar” – jeśli tylko zatrudnią wymaganą liczbę osób z niepełnosprawnością; pokazanie jak wiele może zyskać firma, w której pracują takie osoby; przekonanie społeczeństwa, że osoby z niepełnosprawnością są w pełni wartościowymi pracownikami i przekonanie samych osób z niepełnosprawnością, że mogą realizować swoje plany zawodowe.

Bohaterami reklam są trzy osoby z różnymi rodzajami niepełnosprawności, reprezentujące różne zawody. Anna Krupa, nauczycielka języka angielskiego, choć nie ma rąk, świetnie radzi sobie z kilkunastoosobowymi grupami uczniów w szkole w Czerwiennem k. Czarnego Dunajca. Wojciech Maj z Kielc, informatyk i tłumacz, od kilkunastu lat zajmuje się oprogramowaniem, które umożliwia osobom niewidomym korzystanie z komputera i innego specjalistycznego sprzętu. Tomasz Karcz z Krakowa, który urodził się bez dłoni, jest stylistą, prowadzi własne atelier fryzjerskie, zajmuje się także charakteryzacją filmową i choreografią pokazową.

Celem projektu, którego częścią jest kampania medialna, jest tworzenie większych możliwości zatrudniania osób niepełnosprawnych w stopniu znacznym i umiarkowanym poprzez subsydiowanie wynagrodzeń rekompensujących pracodawcom z otwartego rynku pracy zwiększone koszty zatrudniania tych osób oraz zmianę i utrwalanie zmienionych postaw społecznych wobec osób niepełnosprawnych. Kampania ma wpłynąć na zmianę wizerunku i utrwalić postrzeganie osoby niepełnosprawnej jako pełnowartościowego pracownika.



Nazwa kampanii:
Sprawni zawodowo
Czas:
2009.6.1 - 2009.6.30
Nadawca:
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Media:
Telewizja, radio, internet
Adresaci:
Pracodawcy, osoby niepełnosprawne, opinia publiczna
Hasło kampani:
Niepełnosprawni w pełni zdolni





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek