Gdy inni udają się na wakacyjny odpoczynek, ona szykuje się do intensywnej pracy. Kończy ją dopiero, gdy ma na koncie udział w kilkunastu największych imprezach plenerowych w Polsce, a na liczniku – kilka tysięcy pokonanych kilometrów. Mobilna strefa „Sprawdź Promile” Kompanii Piwowarskiej już od czterech lat zachęca do odpowiedzialnego korzystania z alkoholu. W tym roku ustanowiła własny rekord w liczbie przeprowadzonych kontroli trzeźwości – w kolejce do nich ustawiło się aż 85 tysięcy osób!
Dla wielu kierowców kontrola trzeźwości jest obowiązkiem, któremu od czasu do czasu są zmuszeni się poddać, choć – jak sami przyznają – bez większego entuzjazmu. Mobilna strefa Sprawdź Promile realizowana w ramach programu Kompanii Piwowarskiej, zainicjowanego w 2015 roku ma na celu edukować i zachęcać kierowców do trzeźwości na drodze. Celem inicjatywy jest promowanie odpowiedzialnego spożycia alkoholu, będące jednym z filarów strategii zrównoważonego rozwoju firmy „Postaw na piwo”.
Jako firma odpowiedzialna społecznie troszczymy się o ludzi i środowisko wokół nas. Realizując strategię „Postaw na piwo” promujemy odpowiedzialność i umiarkowanie w spożywaniu alkoholu, szkolimy sprzedawców, oszczędzamy wodę i energię, wspieramy rozwój naszych partnerów biznesowych i angażujemy się w wolontariat.
Chcąc skorzystać z możliwości przebadania się profesjonalnym alkomatem akcji, wystarczy być uczestnikiem jednej z imprez, które strefa odwiedza w ramach swojej corocznej trasy. W tym roku taką szansę mieli goście 13 największych letnich festiwali plenerowych i wydarzeń masowych, wśród których znalazły się m.in. Pol’and’Rock Festival, Audioriver, tyski Beerfest, Air Show w Radomiu czy Roztańczony Narodowy. W minionym sezonie uczestnicy imprez masowych, na których gościła strefa, skorzystali z tej szansy ponad 85 tys. razy.
– Odwiedzane przez nas festiwale i imprezy masowe to wydarzenia, które przyciągają uczestników z całej Polski. Wielu z nich przyjeżdża samochodami, którymi chce później bezpiecznie wrócić do domu. My im
w tym pomagamy, oferując możliwość sprawdzenia stanu trzeźwości przed wyruszeniem w drogę –– mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. programów zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.
Wizyta w strefie „Sprawdź Promile” jest także okazją do poznania ciekawych faktów na temat tego, w jaki sposób alkohol działa na ludzki organizm, a nawet doświadczenia dość niezwykłych przeżyć – a to wszystko bez kropli alkoholu! Ten trick jest możliwy dzięki wykorzystaniu specjalnych okularów, zwanych alkogoglami, które zmieniają spostrzeganie i zaburzają reakcje w sposób, w jaki robią to „procenty”. Goście strefy wyposażeni w alkogogle mogą zmierzyć się z refleksomierzem lub labiryntem. W trakcie prostych zadań uświadamiają sobie, że nawet niewielka ilość alkoholu potrafi skomplikować banalne czynności, nie mówiąc już o tak wymagających kwestiach jak prowadzenie auta. Tego lata swoich sił w alkogoglach spróbowało 40 tys. osób.
Mobilna strefa „Sprawdź Promile” po raz pierwszy wyruszyła w trasę cztery lata temu. W tym czasie odwiedziła 42 imprezy masowe, podczas których 230 tys. osób przy użyciu profesjonalnego alkomatu sprawdziło, czy może wsiąść za kierownicę, a kolejne 70 tysięcy wzięło udział w specjalnie dla nich przygotowanych animacjach.
Tam, gdzie zainteresowanie kontrolą trzeźwości jest największe, np. na Pol’and’Rock Festival, który gromadzi co roku kilkusettysięczną publiczność, Kompania Piwowarska stara się zapraszać do współpracy partnerów. Podczas tego festiwalu badania alkomatami są realizowane we współpracy z Policją.
Co ważne, Kompania Piwowarska wciela w życie ideę odpowiedzialnej konsumpcji nie tylko na terenie swojej strefy mobilnej, ale także za pośrednictwem sprzedawców piwa. Przed każdą imprezą organizuje szkolenia
z zasad odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu dla osób obsługujących nalewaki z piwem – tym roku przeszkolonych w ten sposób zostało 557 sprzedawców.
Kompania Piwowarska skupia trzy browary o wieloletniej historii: Tyskie Browary Książęce (rok założenia – 1629), Browar Dojlidy w Białymstoku (1768) i Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu (1895). To w nich warzymy najchętniej wybierane przez Polaków piwa, między innymi: Żubra, Tyskie, Lecha, Dębowe, Redd’sa oraz kolekcję specjalności Książęcego. Sprawdzone receptury, naturalne składniki, nieskazitelna czystość w naszych browarach a przede wszystkim umiejętności doświadczonych piwowarów – to wszystko sprawia, że warzone przez nas piwa są cenione w Polsce i za granicą.
Szczegółowe informacje dostępne są TUTAJ
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy