logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  14.12.2011

Spowiedź księdza

Your browser does not support the video tag.


Pod koła jego samochodu wjechał pijany rowerzysta. Zginęły dwie osoby. Spowiedź krajowego duszpasterza kierowców stała się kanwą bożonarodzeniowego spotu kampanii „Drogi zaufania”.

„To było w nocy, praktycznie nie było nic widać. W jednym momencie zobaczyłem gościa; półtora, dwa metry przed samochodem. Okazało się, że to rowerzysta. Ponad 3 promile alkoholu. Zginął nie tylko on” – mówi ks. Marian Midura, bohater czwartego spotu telewizyjnego kampanii „Drogi zaufania”. Ujęcia z drogi przerywają sugestywne obrazy zgniecionego roweru, rozlewającej się na śniegu krwi czy ręki przesuwającej się po trumnie. – To filmowa retrospekcja tego, co rozgrywa się w umyśle naszego bohatera. Powrót do dramatycznych konsekwencji spowodowania wypadku drogowego, które trudno wymazać z pamięci – mówi Krzysztof Kiziewicz, reżyser i operator spotu. – Uciekamy przy tym od dosłowności. Ujęcia są krótkie, mają skłaniać widza do refleksji – dodaje.

– Narracja to publiczna spowiedź krajowego duszpasterza kierowców, którego moralne prawo do pouczania o bezpiecznej jeździe nie wynika tylko i wyłącznie z kościelnej misji, ale z własnego, trudnego doświadczenia –mówi Mateusz Wojnarowski, dyrektor kreatywny agencji Sparing Communication Group, która przygotowywała tegoroczną kreację kampanii. Ks. Marian Midura spowodował wypadek nie ze swojej winy. Pod koła prowadzonego przez niego samochodu wjechał pijany rowerzysta. „To jest moja droga życia. Żeby ta twoja droga była taką, na której się dobre ślady zostawia. Oceń się, popatrz w środek. Kim ty jesteś człowieku?” – wzywa w spocie ks. Midura.

Opowieść ks. Mariana Midury jest klamrą domykającą dwie kampanie programu „Drogi zaufania” w 2010 i 2011 roku. Ubiegłoroczna kreacja oparta była na dokumentalnych narracjach sprawców wypadków drogowych. Za tę kampanię agencja otrzymała Złotego Orła, Kreaturę, Media Trendy i nagrodę za Najlepszą Kampanię Społeczną Roku. Jak przed rokiem, za strategię i kreację przekazów odpowiadali Marcin Hołota i Mateusz Wojnarowski ze Sparing Communication Group. Kampanię zrealizowano na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ostatni z wyprodukowanych spotów emitowany będzie w grudniu na antenie TVP, TVN i Polsatu; za zakup mediów odpowiada GDDKiA.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Drogi zaufania
Czas:
2011.12.13 - 2011.12.26
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Polska
Nadawca:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Media:
Telewizja
Wykonawca:
Sparing Communication Group
Adresaci:
Kierowcy
Hasło kampani:
Złe nawyki dobrych kierowców;





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.07.2022

    AMS odlicza czas do Godziny „W” – nie tylko w Warszawie


  • 27.07.2022

    Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 22.07.2022

    Ponad 85 proc. potrzebnej sumy w zbiórce na Bayraktara dla Ukrainy!


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek