Pod koła jego samochodu wjechał pijany rowerzysta. Zginęły dwie osoby. Spowiedź krajowego duszpasterza kierowców stała się kanwą bożonarodzeniowego spotu kampanii „Drogi zaufania”.
„To było w nocy, praktycznie nie było nic widać. W jednym momencie zobaczyłem gościa; półtora, dwa metry przed samochodem. Okazało się, że to rowerzysta. Ponad 3 promile alkoholu. Zginął nie tylko on” – mówi ks. Marian Midura, bohater czwartego spotu telewizyjnego kampanii „Drogi zaufania”. Ujęcia z drogi przerywają sugestywne obrazy zgniecionego roweru, rozlewającej się na śniegu krwi czy ręki przesuwającej się po trumnie. – To filmowa retrospekcja tego, co rozgrywa się w umyśle naszego bohatera. Powrót do dramatycznych konsekwencji spowodowania wypadku drogowego, które trudno wymazać z pamięci – mówi Krzysztof Kiziewicz, reżyser i operator spotu. – Uciekamy przy tym od dosłowności. Ujęcia są krótkie, mają skłaniać widza do refleksji – dodaje.
– Narracja to publiczna spowiedź krajowego duszpasterza kierowców, którego moralne prawo do pouczania o bezpiecznej jeździe nie wynika tylko i wyłącznie z kościelnej misji, ale z własnego, trudnego doświadczenia –mówi Mateusz Wojnarowski, dyrektor kreatywny agencji Sparing Communication Group, która przygotowywała tegoroczną kreację kampanii. Ks. Marian Midura spowodował wypadek nie ze swojej winy. Pod koła prowadzonego przez niego samochodu wjechał pijany rowerzysta. „To jest moja droga życia. Żeby ta twoja droga była taką, na której się dobre ślady zostawia. Oceń się, popatrz w środek. Kim ty jesteś człowieku?” – wzywa w spocie ks. Midura.
Opowieść ks. Mariana Midury jest klamrą domykającą dwie kampanie programu „Drogi zaufania” w 2010 i 2011 roku. Ubiegłoroczna kreacja oparta była na dokumentalnych narracjach sprawców wypadków drogowych. Za tę kampanię agencja otrzymała Złotego Orła, Kreaturę, Media Trendy i nagrodę za Najlepszą Kampanię Społeczną Roku. Jak przed rokiem, za strategię i kreację przekazów odpowiadali Marcin Hołota i Mateusz Wojnarowski ze Sparing Communication Group. Kampanię zrealizowano na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ostatni z wyprodukowanych spotów emitowany będzie w grudniu na antenie TVP, TVN i Polsatu; za zakup mediów odpowiada GDDKiA.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
29.10.2024
Co ma większą wartość?
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS
-
25.10.2024
(Złe) spojrzenia
-
24.10.2024
O rzut beretem
-
24.10.2024
Zrób TO dla JAJ!