Sodexo wprowadza Kartę Pomoc – nowe rozwiązanie dla organizacji non-profit
Pomaga w przywracaniu godności. Umożliwia uchodźcom zaopatrzenie się w najpotrzebniejsze artykuły. Odpowiada na rosnące wyzwania logistyczne, stojące przed organizacjami humanitarnymi. O czym mowa? O Karcie Pomoc, nowszym produkcie Sodexo, który już trafia do stowarzyszeń, fundacji i innych organizacji non-profit. Przedpłacone Karty Pomoc będą wydawane uchodźcom z Ukrainy i innych krajów objętych wojną, którzy szukają pomocy w Polsce.
Już w pierwszych dniach wojny w Ukrainie docierały do nas sygnały od organizacji pomocowych, że konieczne są rozwiązania ułatwiające logistykę i rozdysponowywanie środków – mówi Arkadiusz Rochala, dyrektor generalny Sodexo Benefits and Rewards Services Polska. – W odpowiedzi na potrzeby środowiska NGO przygotowaliśmy przedpłaconą Kartę Pomoc, która jest bezpieczną i najszybszą formą dystrybucji funduszy wsparcia. Mając kartę, uchodźca zyskuje swobodę wyboru, na co potrzebuje przeznaczyć środki. Może zakupić rzeczy, które uważa za najpotrzebniejsze w jego aktualnej sytuacji. To jeden z elementów budowania poczucia sprawczości, które zostało mu odebrane z powodu wydarzeń w rodzimym kraju.
Jak zapewniają przedstawiciele Sodexo, korzystanie z Karty Pomoc jest bardzo proste dla użytkownika (obywatela/obywatelki kraju objętego wojną) i nieangażujące dla przekazującego (organizacji non-profit). Natychmiast po otrzymaniu karty można nią płacić w sklepach stacjonarnych. Karta umożliwia również robienie zakupów online. Do jej użytkowania nie jest potrzebne polskie konto bankowe, doładowanie odbywa się zbiorczo, w terminie wskazanym przez organizację, dzięki czemu zapewniony jest najwyższy poziom bezpieczeństwa. Istnieje możliwość wielokrotnego doładowania – nie są więc konieczne spotkania, by przekazać dodatkowe środki, wystarczy, że organizacja ponownie zasili karty.
Sodexo zadbało również o kwestie związane z komunikacją – infolinia i aplikacja mobilna dostępne są w języku ukraińskim, co stanowi duże udogodnienie zarówno dla organizacji, jak i jej podopiecznych. Do karty dołączona jest również ulotka w języku ukraińskim opisująca jej funkcjonalności. Dzięki temu, że użytkownik samodzielnie zarządza środkami na karcie, wzrasta jego samoocena i poczucie niezależności. Z kolei organizacje zyskują odciążenie w codziennych zadaniach. Co istotne, instytucje pomocowe poniosą tylko niezbędne wydatki związane z nabyciem Karty Pomoc, gdyż jej koszt został zredukowany do minimum.
Nie sprint, a maraton – mówi Katarzyna Turska, dyrektor HR w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska. – To zobrazowanie pomagania i zaangażowania społecznego jako maratonu wybrzmiewało w ostatnich tygodniach bardzo często. I słusznie, ponieważ skala potrzeb jest tak duża, że siły, energia i działania wspierające powinny być rozłożone w szerszej perspektywie, długofalowo, w mądry, rozsądny i uważny sposób, gdyż będą one potrzebne jeszcze przez długi czas. Cieszymy się, że dzięki partnerstwu z Mastercard w tak szybkim czasie udało nam się stworzyć produkt, który realnie wesprze uchodźców m.in. w zakresie potrzeb żywnościowych.
Z kart przedpłaconych Sodexo korzystają już różne organizacje non-profit, m.in. Polska Akcja Humanitarna i Caritas.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!