logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  27.07.2016

Sodexo rezygnuje z jajek z chowu klatkowego



Sodexo, jedna z największych międzynarodowych firm cateringowych, nie będzie używać jajek pochodzących z chowu klatkowego, tzw. „trójek”. W około 80 restauracjach prowadzonych przez Sodexo Polska jajka pochodzące z chowu klatkowego nie są używane już od kilku miesięcy. Decyzja została podjęta po rozmowach z międzynarodową koalicją organizacji ochrony zwierząt Open Wing Alliance, której członkiem jest także polskie Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

Powyższa decyzja, zarówno w ujęciu globalnym, jak naszym polskim, to część szerszej strategii związanej z prowadzeniem akcji świadomościowych na terenie naszych restauracji. Wychodzimy dzięki niej naprzeciw potrzebom oraz oczekiwaniom konsumentów i swoje działania kierujemy nie tylko do osób, które chcą smacznie zjeść, ale także regularnie oraz zdrowo się odżywiać – z poszanowaniem zasad zrównoważonego rozwoju – mówi Małgorzata Gromek, koordynująca działania z zakresu komunikacji i społecznej odpowiedzialności firmy w Sodexo Polska.

W Polsce firma Sodexo odpowiadała za obsługę cateringową m.in. szczytu klimatycznego w Warszawie, Euro 2012, Stadionu Narodowego, a także Sejmu RP. 

W Unii Europejskiej hodowla kur niosek w klatkach konwencjonalnych jest już nielegalna, lecz większość kur trzymana jest w tak zwanych klatkach wzbogaconych, które nie zapewniają zwierzętom odpowiednich warunków. Nawet w Polsce, większość jajek w sklepach to wciąż jajka z chowu klatkowego. Coraz częstsze i donośniejsze są jednak głosy sprzeciwu wobec takiego sposobu hodowli zwierząt, a wycofywanie ze sprzedaży jaj oznaczonych numerem „3” to trend globalny – mówi Paweł Rawicki ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


  • 16.02.2023

    LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan


  • 07.02.2023

    #NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek