logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Śniadanie Daje Moc i efekty
27.10.2015
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Śniadanie Daje Moc i efekty



Partnerstwo dla Zdrowia, w którego skład wchodzą firmy Danone, Lubella i Biedronka oraz Instytut Matki i Dziecka prowadzą w szkołach podstawowych w całej Polsce piątą edycję programu edukacyjnego Śniadanie Daje Moc. Jego celem jest propagowanie prawidłowych nawyków żywieniowych wśród uczniów i zmniejszanie zjawiska niedożywienia w szkołach. Organizator programu zapytał nauczycieli o ich spostrzeżenia dotyczące odżywiania dzieci oraz zjawiska niedożywienia w klasach.

Z ankiety przeprowadzonej przez MillwardBrown wśród nauczycieli uczestniczących i nieuczestniczących w programie Śniadanie Daje Moc wynika, że większość wychowawców w takiej sytuacji w pierwszej kolejności decyduje się na indywidualny kontakt z rodzicami. Gdy uczniowie szkół biorących udział w programie Śniadanie Daje Moc nie przynoszą drugiego śniadania, rzadziej wynika to – zdaniem nauczycieli – z roztargnienia dzieci, a częściej z problemów rodzinnych – zaniedbania ze strony rodziców (46%), zapracowania i braku czasu opiekunów (37%), braku dostatecznych środków w rodzinie (27%). Pedagodzy biorący udział w programie Śniadanie Daje Moc częściej reagują na problem i są na niego bardziej uwrażliwieni niż nieuczestniczący nauczyciele. 56% nauczycieli biorących udział w programie zauważyło pozytywną zmianę w zaangażowaniu rodziców w żywienie dzieci, podczas gdy wśród nauczycieli nie związanych z programem tylko 32% miało takie obserwacje. Miemal połowa nauczycieli uczestniczących w programie zauważyła poprawę jakości śniadań, podczas gdy wśród nieuczestników poprawa nastąpiła w 33% klas. W klasach objętych programem wzrósł odsetek dzieci przynoszących do szkoły śniadania i są one wyższej jakości niż w pozostałych klasach (częściej pojawiają się warzywa i owoce oraz produkty mleczne, rzadziej pączki i drożdżówki).

Zwyczaj wspólnego jedzenia drugiego śniadania w klasie przynosi także inny pozytywny efekt – 75% nauczycieli zaangażowanych w program „Śniadanie Daje Moc” zachęca dzieci, by dzieliły się posiłkiem z kolegami, którzy tego dnia z różnych powodów nie mają nic do zjedzenia.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek